• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inkomsten excel bestand vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenpijnakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2016
Berichten
2
Beste forumleden

Ik heb mij vandaag aangemeld op jullie site en ik zal gelijk met de deur in huis vallen door een aantal vragen te stellen.
Ik ben voor mijn vriendin haar zaak bezig een excel bestand te maken met al haar inkomsten en uitgaves.
Nu ben ik al aardig op weg, maar loop ik tegen wat probleempjes aan, om de administratie te vereenvoudigen.
Ik kan mijn weg aardig vinden, maar aangezien het niet mijn werk is heb ik nog wat hulp nodig.

Mijn eerste vraag is; Zoals jullie in het voorbeeld zien, wil ik graag ipv handmatig invoeren, een code gebruiken ter vervanging van meerdere cellen op een ander tabblad (zie prijzen)
Nu voer ik handmatig het product en de prijs en of het contant of gepind is in. Dat wil ik graag dmv een code vervangen, maar hoe doe ik dat?

Mijn volgende vraag is; Hoe kan ik voor ieder product een eigen barcode maken, zodat dit makkelijk in te voeren is?

Graag hoor ik de uitleg met bijbehorende code van u terug, zodat ik later zelf producten kan toevoegen of kan wijzigen en ik niet meer om jullie hulp moet vragen ;)

Met vriendelijke groet,
JeroenBekijk bijlage inkomsten test 31-5-16.xlsx
 
Hallo en welkom,

Maak een validatielijst in kolom A, en haal de gegevens op met de functie '=VERT.ZOEKEN'.
Beide benoemde onderdelen zitten vast en zeker in de zoekfunctie van dit forum (rechtsboven).
 
Helaas vrij kort antwoord gehad maar na zelf wat zoeken er uiteindelijk zelf uit gekomen. De vraag mag dus op slot.

Mvg jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan