• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inkooplijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter RPWP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RPWP

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2014
Hallo mensen,

Wie kan mij helpen.
Ik ben voor mijn werk bezig om een inkooplijst te maken voor de deuren industrie.
NU wil ik graag het volgende:
Elke deur heeft zijn eigen specificaties, de ene wil wel een isolatieglas de andere plexiglas enz.
Dus nu wil ik dat bij elke deur andere opties kan kiezen. d.m.v. een keuzemenu
bijv.
draaideur ---> soort kozijn---> soort glas ---> beslag---->
branddeur ---> soort kozijn---> Brandw glas---> beslag..

bij een branddeur kan natuurlijk geen glas in van een normale draaideur.
dus als ik branddeur aanklik wil ik alleen de opties hebben die daar voor gelden, en deze weer onderverdeeld in categorieën (raam,beslag,kozijn etc..)

Wie snapt mij en kan mij helpen..

Gr

RPWP,

Wat heb je zelf al gemaakt?
Heb je al bij "snb" op zijn site gekeken bij getrapte validatie?

Ik ben elke keer met wat bezig, maar ik kom er elke keer niet uit..:o dus verwijder ik het weer.. heb 'heel' google al afgezocht..ben al paar dagen bezig
jah heb ik ook op gekeken, maar ik snap het nog niet.

Kijk anders even hier, er staan wat voorbeelden, kun je een keuze maken.
Dan naar je eigen idee aanpassen.

Misschien dat het hier begrijpelijk word uitgelegd.

Anders zal je een voorbeeld met wat je wil hier moeten plaatsen, als je er niet uitkomt.
Dat is voor de helpers ook makkelijker en zien wat je wil.

bij het " type raam" lijstje staat bv.
"acryl 5mm 500x700mm rechth. In RVS omlijsting (BT,PBS)"
hoe moet ik nou uitvinden bij welke deur het past. Ik neem aan bij elke "BT" deur.
of zit het anders?

Ja klopt.
Zoals een T09 koeldraaideur daar kan dus helemaal geen raam in.. dus kan het dan ook dat als ik T09 aan vink dat je dan geen raam kunt kiezen?
een koeldraaideur heeft dan ook weer ander beslag.
en zo zijn er zoveel dingen.

hoe kun je aan het beslag zien bij welke deur het kan?
het is niet zo moeilijk te maken (met VBA) maar er moet wel in de tabellen staan welk beslag of raam bij welke deuren kan.

Laatst bewerkt:
Kun je nog niet zien.. daar was Ik nog mee bezig.. ik wil gewoon weten hoe ik die lijstjes maak.. als het überhaupt kan..

het maakt het eenvoudiger als je de herkennings code (bv bij de ramen) of aan de voorzijde of aan de achterzijde zet.
dus niet zo als nu: hier en daar achter, en hier en daar voor
en liefst altijd tussen haakjes.

Laatst bewerkt:
of,nog beter: maak een extra kolom bij de ramen en het beslag met daar in de mogelijke deuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan