• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Stijl wissen, maar achtergrond behouden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik gebruik een kalender die ik zelf gemaakt heb in Excel. Veel achtergrondkleur.
Als ik een item intyp pas ik een stijl toe zodat ik nog meer kleur krijg, haha.
Voor menigeen een ramp denk ik.

Als ik nu dat item verwijder ben ik ook de achtergrondkleur kwijt.
Kan ik die sijl wissen zodanig dat de achtergrondkleur weer verschijnt?

groeten,
Jos

Bijlagen

• agenda.png
    agenda.png
    5,2 KB · Weergaven: 12
mooie foto, spijtig dat foto's voor een ander forum zijn.

Voorwaardelijke opmaak misschien?

Na een uur kan dat niet meer....

Heb je een Excel voorbeeld?

Heb je een Excel voorbeeld?
Ja bijgevoegd. Als ik die tekst verwijder, neemt ie ook gelijk de achtergrond mee. Dus ik vroeg me af: kan ik die toegepaste stijl verwijderen inclusief tekst en dat dan de achtergrondkleur weer verschijnt

Bijlagen

Die snap ik niet want als ik de tekst verwijder blijven de kleuren gewoon staan, of ik heb het verkeerd begrepen

Bijlagen

"Als ik die tekst verwijder"...
Hoe doe je dit?

Daar hangt e.e.a. een beetje van af.

Hoe doe je dat? Met voorwaardelijke opmaak.
Druk maar eens op die knop in het lint dan zie je de regel(s) voor opmaak.

PS Niet elk bericht citeren s.v.p. Je kan het berichtenvak onderaan de pagina gebruiken.

Dank AlexCel. Ziet er al veelbelovend uit dat A1<>"". Maar ik gebruik zo'n 5 verschillende celstijlen. Als ik de stijl weghaal moet de achtergrond weer komen zoals in je voorbeeldbestand. Ik heb er bestand bij gedaan met die stijlen (kan dat trouwens?) en screenshot met die stijlen. Zou fijn zijn als jouw oplossing voor al die stijlen geldt.

Bijlagen

Hoe bepaal je welke stijl toegepast moet worden?

Die stijl toepassen gaat willekeurig. Ene keer vind ik het ene kleurtje aardig andere keer andere kleur. Dat maakt het wel lastig he?

Je zegt het zelf...

Hoe haal je de stijl/kleur weer weg? Als je op delete drukt gaat alleen de tekst weg.

Maak een stijl aan met de originele kleur

Klopt dan gaat alleen de tekst weg, dus dan ga ik met Opmaak kopiëren iets anders er overheen plakken
Bericht automatisch samengevoegd:

Kan niet, want ik heb verschillende lijnstukjes

Kijk, en daar zit de crux. We kunnen we VO gaan instellen, maar als jij opmaak uit andere cellen gaat kopiëren gaat het fout. Je bent dan niet aan het wissen, maar opmaak aan het instellen.

Je zult m.i. een systeem moet bedenken waarom een bepaald item een bepaalde kleur krijgt. Dan is misschien mogelijk om de achtergrond weer terug te krijgen als je iets weghaalt.

Terug
Bovenaan Onderaan