• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inkorten van de =ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vin100

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik maak gebruik van onderstaande formule. Nu is die redelijk aan de lange kant en niet makelijk te bewerken/kopieren. Is deze formule op een of andere manier in te korten, zodat ie makkelijker door te kopieren valt?

=ALS('Etappe uitslagen'!$C$5=1;Reglement!$B$26;ALS('Etappe uitslagen'!$C$6=1;Reglement!$B$27;ALS('Etappe uitslagen'!$C$7=1;Reglement!$B$28;ALS('Etappe uitslagen'!$C$8=1;Reglement!$B$29;ALS('Etappe uitslagen'!$C$9=1;Reglement!$B$30;ALS('Etappe uitslagen'!$C$10=1;Reglement!$B$31;ALS('Etappe uitslagen'!$C$11=1;Reglement!$B$32;ALS('Etappe uitslagen'!$C$12=1;Reglement!$B$33;ALS('Etappe uitslagen'!$C$13=1;Reglement!$B$34;ALS('Etappe uitslagen'!$C$14=1;Reglement!$B$35;0))))))))))

Alvast dank voor jullie reacties!

Kun je hier niet met vert.zoeken uit de voeten, anders ff een voorbeeldje.

Geen idee.. zo ver gaat mijn kennis helaas niet. Heb een opzet van mn excel bestand erbij gedaan. Hoop dat je er iets mee kunt..

Bijlagen

Beste Vin100 ;)

Zie bestandje met formule VERT.ZOEKEN.

Probeer dit te verwerken in je bestandje.

Groetjes Danny :thumb:

PS: in cel C5 in Etappe uitslagen staat niks !!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny,

Dank voor je reactie! Komt in de buurt, maar niet helemaal wat ik zoek: Op basis van het rugnummer (uit kolom A van "Renners") dat ik invul in "Etappe uitslagen" (in C5:C14) wil ik dat er automatisch de punten telling uit "Reglement" (B2:B11) wordt ingevuld achter het juiste rennernr in "Renners" per etappe... als je begrijpt wat ik bedoel :D
Volgens mij gaat dat niet met hetgene dat in jouw bestandje staat (of ik snap het niet)

Gr. Vincent

Heren.. ik ben al een aardig eind op weg dankzij jullie hulp. Enige dat ik nog mis (en weet niet of het kan) is het volgende:

Dit is de formule die in de buurt komt:
=ALS('Etappe uitslagen'!C5=1;VERT.ZOEKEN(C5;Reglement!A26:B35;2;0);"")

alleen het stukje in het rood moet zoeken in het bereik C5:C14 ipv alleen in C5

Zo kan het in 1 cel:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(1;C5:C14;1;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(1;Reglement!A26:B35;2;0))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Dank voor de tip: hij werkt!

Iedereen bedankt voor t meedenken!!

Graag gedaan.
Gaarne de vraag op opgelost zetten (rechtsonderaan de pagina)
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan