Inkorten van PDF-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mn89bfs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
L.S,

Bij dezen een vraag waarvan ik hoopte dat u daar antwoord op zou kunnen geven. Ik krijg met enige regelmaat ellenlange PDF-bestanden en ik zou deze graag willen inkorten. Ter verduidelijking: soms heb ik een PDF-bestand van bijv. 13 pagina's, waarbij soms kleine stukjes tekst op één nieuwe pagina staan. Dit zou dus makkelijk onder elkaar op een stuk minder pagina's moeten kunnen staan. Ik heb hier elders op het forum gelezen dat een mogelijke oplossing het openen van de PDF in een PDF-bewerker is, het vervolgens te kopiëren in Word en daar de witregels te verwijderen. Ik vraag mij af of dit de beste oplossing is, of dat het ook makkelijker/sneller kan (al dan niet in een pdf-bewerker)?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw suggesties.

Met vriendelijke groet,

Michael

Een oplossing is om een PDF-bestand te openen met Foxit Reader (www.foxitsoftware.com) en dan te printen naar de PDF-printer (dat is een onderdeel van Foxit-reader) en dan te kiezen voor de pagina's waar het om gaat. Dan wordt een nieuw PDF-bestand gemaakt met daarin alleen de pagina's die u wilt.

Beste srpchulp,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie. Ik ga uw suggestie uitproberen. Echter, het gaat hier niet om pagina's verwijderen; dit is mij in een PDF-bewerker eerder gelukt. Mogelijk ben ik niet heel duidelijk geweest. In de aangeleverde PDF-bestanden komt het voor dat kleine stukken informatie van bijv. één tabel van slechts een aantal rijen op één nieuwe pagina staat, waardoor de PDF-bestanden onnodig lang zijn. Het zou fijn zijn als die verschillende tabelletjes op één of twee pagina's zouden kunnen komen te staan. Is uw suggestie daarvoor geschikt?

Met vriendelijke groet,

M.

De oplossing die ik aandraag, kan pagina's selecteren door bij het printen aan te geven welke pagina's geprint moeten worden (bijv 1-3, 5, 7-12) en dan maakt ie een nieuw PDF-bestand aan met alleen die pagina's.

Wat u wilt is een PDF-bestand opmaken.
Daar zijn natuurlijk ook softwareproducten voor o.a. van Adobe, maar dat zijn meestal betaalde producten, of try-outs die maar een bepaalde tijd werken (waarna betaald moet worden).

Kijk erg uit met het downloaden van gratis software, want veel daarvan zit vol met malware.
lees hier maar: http://www.sr-pc-hulp.nl/Populaire ...nload sites en de malware die daar in zit.pdf

Laatst bewerkt:
Ik heb de gratis try-out van Adobe tot mijn beschikking. Kan iemand mij kort vertellen hoe ik een PDF-bestand opmaak in Adobe Acrobat XL Pro? Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan