Opgelost Inkscape 1.3.2 komt met zwarte achtergrond en witte letters, hoe kan ik dit omdraaien?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

HuubvG

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Berichten
28
En dan heb ik het niet over een tekening of foto die je aan het maken/bewerken bent, maar over het uiterlijk van het programma zelf. Vorige versie 1.2 heb ik gewist en deze had wel de gewenste lichte achtergrond met donkere letters. Zoeken op dit onderwerp brengt me telkens bij de tekeningen of foto's, maar daar red ik me wel mee.

Is er een manier om het zwart/wit om te keren in het hoofdscherm? Of zal ik 1.3.2 verwijderen en een oudere versie downloaden?
 
Klik eens op dit schuifje in Snelle setup:
 

Bijlagen

  • Inkscape.jpg
    Inkscape.jpg
    63 KB · Weergaven: 9
Dank voor de vlotte reactie!

Nu de vervolgvraag; hoe kom ik in het snelle setup scherm? Ik heb geen welkomstscherm / setupscherm gekregen toen ik deze versie voor het eerst opende na downloaden. Ook dit heb ik al geprobeerd te vinden, maar zonder resultaat.

Wel fijn te weten dát het kan, nu nog even weten hoe...
 
Ik ken het programma verder niet dus daar heb ik helaas geen antwoord op.
 
Ik heb het nu eerst verwijderd, ga het opnieuw downloaden. Misschien heb ik de eerste keer het setupscherm per ongeluk weg geklikt en komt het weer tevoorschijn als ik het opnieuw download.

Ik zal nog laten weten of het lukt. Zo niet, dan kan iemand anders misschien helpen, wie weet.

Bedankt weer.
 
Jammer. Na opnieuw downloaden weer geen startscherm.
Heb het bij hetzelfde adres afgenomen als hierboven genoemd.
Werd ook al niet vanzelf geopend, ik moest het alweer zelf op gaan zoeken in 'alle aps'.
Toch niet een probleem met Windows 11?
Of moest ik de pc opnieuw opgestart hebben?
Ik zal het nog eens doen, dan opnieuw opstarten.
 
Misschien dat dit je verder helpt.
Bij mij werkt dat zo.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Laatst bewerkt:
Ja, gevonden en gelukt!
In een wirwar van schermpjes en keuzemenu's, submenu's was ik verdwaald, en dat alles in het duister, maar inmiddels is het licht daar. 🌕
En zijn de letters gewoon zwart, dat leest veel fijner.
Voor de rest red ik me er wel mee, allen bedankt!
 
(zet deze vraag even op opgelost)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan