Inkt blijft nat

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal als ik een fotoprint maakt op fotopapier dan droogt de kleur zwart niet, hoe lang ik ook wacht?
Het is dan wel geen orgineel fotopapier van HP maar de andere kleuren drogen dus wel, ik gebruik wel replaces cartridge omdat die stukken goedkoper zijn.....
fred........

Geplaatst door melaniem
Hallo allemaal als ik een fotoprint maakt op fotopapier dan droogt de kleur zwart niet, hoe lang ik ook wacht?
Het is dan wel geen orgineel fotopapier van HP maar de andere kleuren drogen dus wel, ik gebruik wel replaces cartridge omdat die stukken goedkoper zijn.....
fred........

Hoe lang heb je gewacht dan ?
Misschien ligt het wel aan die cartridgers.
Heb je die wel eens vaker ?

Ik heb wel een hele avond gewacht en zelfs die print op de c.v gelegd maar zonder resultaat!!
Misschien toch een cartridge probleem, maar ik moet wel zeggen dat ik een melding had dat de zwarte cartridge bijna leeg was, maar bijna is nog niet helemaal, en op gewoon papier heb ik dat probleem dus niet....
fred......

Heb je dat probleem ook als je alleen maar bv. tekst in het zwart afdrukt?
Misschien verzadigd de kleur, het papier al en wanneer het zwart daarna erop wordt gespoten kan dat niet meer intrekken....

Probeer eens ander fotopapier, of 'n andere (zwarte) cardridge. (of 'n combinatie ervan) denk dat 't dan wel werkt.

suc6

Je hebt voor je ging printen wel aangegeven dat het om fotopapier ging, want dan wordt er aanzienlijk minder inkt gebruikt en droogt het dus wel sneller.

En is het echt foto papier geschikt voor inktjet printer?
Als het 'zomaar' glossy papier is heb je kans dat het oppervlakte te 'dicht' is waardoor de inkt niet voldoende in het papier kan trekken, dit zal je bij zwart als eerste merken omdat hiervoor, in verhouding, veel meer inkt gebruikt wordt als voor kleur.

Het zal wel aan de inkt liggen. Je gebruikt geen inkt van HP zelf en dus is het maar afwachten wat je in huis haalt. Ikzelf vul m'n patronen na, maar ik heb ook inkten gehad die duidelijk minder waren.
Inderdaad kan het dan zijn dat de inkt niet op de ondergrond wil 'hechten'...

Nou ik heb het idee dat het misschien wel eens aan mezelf kan liggen, ik ben vergeten mijn printer op fotopapier in te stellen, waarbij je volgens Maestro 12 minder inkt gebruikt, dat zal het wel eens kunnen zijn, ik ga het eens uitproberen jullie horen er nog van.
Fred..........

Print eens op de andere kant van het papier. Fotopapier heeft een gladde kant waar de inkt niet intrek en waar je na 3 dagen nog de inkt vanaf kan vegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan