Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Elisa zei:Nou, met mijn HP gebeurt niets. Ik schud eens flink met dat ding en kan dan weer een leuk tijdje verder.
maestro12 zei:Bij een printer met vaste printkoppen (dus niet in de cartridge) kunnen deze zeker beschadigen door met lege cartridges door te printen. Door de warmte ontwikkeling kunnen de piezo elementen verbranden of het restantje inkt vastbranden in een spuitkanaaltje. Meestal is dit niet meer te herstellen.
maestro12 zei:Volgens de brochure heb je doorzichtige tanks zodat je kan controleren of deze daadwerkelijk leeg zijn. Mijn Canon S330 verteld meestal aardig de waarheid (na leegmeldig nog max 10 pagina's tekst)
Wat betreft de extra zwarte cartridge, die schijnt in actie te komen als je 'ContrastPLUS' gebruikt.
Zie de brochure.
http://www.brochures.canon-europe.com/pdfs/PIXMA_iP4000-p7885-c3848-NL_NL-1096807914.pdf
XP_PC zei:En waar is die tweede zwarte tank dan voor?
Het is een Canon IPixma 4000 zoals je kunt zien..
haakmeer zei:De eerste zwarte cartridge wordt gebruikt voor het mengen met de kleurencartidges en de 2e zwarte cartridge wordt alleen gebruikt voor het afdrukken van zwarte tekst
Jan-Hans zei:Canon printer
Grotere zwarte 3(e) bevat gepigmenteerde inkt dat, als hierboven vermeld, in beginsel voor het afdrukken van tekst word gebruikt.
De andere zwarte (indien bci-6b) bevat zwarte inkt op basis van kleurstof en is niet gepigmenteerd. Deze mengt beter met de andere kleuren.
De printkop is hier een (vrij dure) semi vervangbare onderdeel; niet als bij veel HP printers waar de normaliter te vervangen cartridge gelijk ook de printkop is. Vandaar dat "droog" printen geld kan kosten .....
Bij deze Canon:
Bijna leeg/leeg indicatie vind m.b.v. optische lezing plaats via de onderkant van de inkttankje: als het doorzichtige deel leeg is. Er resteert dan nog een beetje inkt in het schuim gevulde deel.
Na een vastgestelde hoeveelheid print cycli meld de software dan = leeg
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.