inkt vlekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardger9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Ik heb een probleem als ik iets af wil drukken vlekt de inkt heel erg ik heb al een andere cartige geprobeerd maar het probleem blijft wie helptmij??

Vlekt het al voordat je het oppakt? Je moet er natuurlijk niet vlak nadat het is afgedrukt met je vingers aan gaan zitten want dan is de inkt nog nat das normaal

wat voor een printer heb je? je kunt in onderhoud van de printer eens een keer doen! printerkop reinigen!

het vlekken gebeurt meteen met het printen.
Ik heb een hp deskjet 660C.
Ik had het ook met een nieuwe cartige.
Dus dat zal het niet zijn denk ik

ja maar het gaat niet om de cartridge maar om de printerkop! die zou je eens kunnen schoonmaken! als je die optie hebt met een hp! ik heb zelf een epson, daar kan ik d printerkop schoonmaaken in de instellingen!

Geplaatst door ardger9
Die heb ik ook nog 1
Dacht dat het die was, want die stond bij jou aangegeven bij je systeem als printer...

Seeburg: In tegenstelling tot epson verander je bij een nieuwe cardridge de printkop mee. Deze zit nml op de cardridge op...

Geplaatst door ojan

Dacht dat het die was, want die stond bij jou aangegeven bij je systeem als printer...

Seeburg: In tegenstelling tot epson verander je bij een nieuwe cardridge de printkop mee. Deze zit nml op de cardridge op...
o dat wist ik dus niet maar dat is wel mooi! want ik moet na weet ik hoeveel de printerkop een keer vervangen. en dat is niet zo goedkoop!

lekt de casette als je ze gewoon in je hand hebt? Indien niet, dan is het waarschijnlijk een mankement aan je printer... Is ook al niet meer van de jongste he...

er zal in de printer toch wel zoiets zitten als een puls regelaar die de ink hoeveelheid regeld?

nee dan lekt ie niet, dus er is niet meer aan te doen???

Geplaatst door seeburg100
er zal in de printer toch wel zoiets zitten als een puls regelaar die de ink hoeveelheid regeld?
Dat weet ik nie ik weet nie zoveel van die dingen af.

was da? :confused:

Geplaatst door ojan

was da? :confused:
nou ojan hoe komt volgens jou de ink eruit? hoe gaat dit? zal toch wel geregeld worden door iets in de printer?( pulsregelaar) of zo!

Ik zou gewoon een nieuwe printertje kopen, kosten nauwelijks nog iets tegenwoordig.
Aangezien een nieuwe cartridge ook onwijs duur is.

nou ojan hoe komt volgens jou de ink eruit? hoe gaat dit? zal toch wel geregeld worden door iets in de printer?( pulsregelaar) of zo!

Hangt af van het procede... Een piëzo elektrisch element (denk bij HP zo) waarbij een stroom een kanaaltje doet krimpen of uitzetten en zo wordt de inkt op het blad gestuwd, of zoals bij een canon, warmte! Kleine inktdruppels worden zeer snel verhit, waardoor deze uitzet en een inktbubbeltje als het ware op het papier geploft wordt.

Pulsregelaar of pulsregeling ken ik niet. Hoe werkt het en welke printer gebruiken het?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan