• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inlezen van bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Ik heb een directory met een 1000-tal bestanden waar ik uit verschillende werkmappen gegevens wil halen en in een aparte sheat wil hebben.
Hoe maak ik een 'formule' die uit een textveld de bestandsnaam leest en daarna uit een werkmap de gegevens haalt?

Op A1 - A1000 staan de bestandsnamen en op c1 - m1000 wil ik gegevens uit de bestanden uit de A-kolom hebben...

Bij voorbaat dank..

Jelle

Ik heb een directory met een 1000-tal bestanden waar ik uit verschillende werkmappen gegevens wil halen en in een aparte sheat wil hebben.
Hoe maak ik een 'formule' die uit een textveld de bestandsnaam leest en daarna uit een werkmap de gegevens haalt?

Op A1 - A1000 staan de bestandsnamen en op c1 - m1000 wil ik gegevens uit de bestanden uit de A-kolom hebben...

Bij voorbaat dank..

Jelle

Dat gaat niet via een formule maar wel via VBA-code.
Je wilt de gegevens in de kolommen C t/m M hebben, maar waar staan de gegevens zelf in de bronbestanden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De gegevens staan in diverse werkmappen maar wel op vaste lokaties..
Misschien is een macrootje wel de beste oplossing maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Ik dacht om per cel iets van ='N:\[FR(variabele gedeelte bestandsnaam)+(rest van de bestandsnaam welke in een cel in kolom a staat)]Algemeen'!D13
Een bestandsnaam begint met FR, dan een oplopend nummer 1000 t/m /3000 en dan nog een extra kenmerk.. Een bestandsnaam kan er uit zien als FR1010 J.P. Pieterse.xls of FR1789 K. Karelson.xls

De gegevens staan in diverse werkmappen maar wel op vaste lokaties..
Misschien is een macrootje wel de beste oplossing maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Ik dacht om per cel iets van ='N:\[FR(variabele gedeelte bestandsnaam)+(rest van de bestandsnaam welke in een cel in kolom a staat)]Algemeen'!D13
Een bestandsnaam begint met FR, dan een oplopend nummer 1000 t/m /3000 en dan nog een extra kenmerk.. Een bestandsnaam kan er uit zien als FR1010 J.P. Pieterse.xls of FR1789 K. Karelson.xls

Dit is niet helemaal het antwoord op mijn vraag.
In de A-kolom staan de bestandsnamen, maar wat zijn de extra kenmerken in de benaming?

Wat betreft de vraag in mijn vorige reactie:
Waar staan de brongegevens? Maw waar staan de cellen waarvan de gegevens verzameld moeten worden in het overzicht.
Bijv.:

N:\FR1010 J. Jansen.xls\Algemeen'!D 1t/m N:\FR1010 J. Jansen.xls\Algemeen'!D10

De gegevens die hierin staan worden achter J. Jansen van de A-kolom geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik ben een beetje abuis geweest. Wat in de de sheet staat is de volledige bestandsnaam zonder driveletter of directory.. dus FR1000 F. Flipsen.xls en deze bestandsnamen staan in de a kolom van A1 t/m A2000.
Dus op A1 FR1000 F. Flipsen.xls
Op A2 FR1001 Z. Zetels.xls Enz..
Meer kenmerken in de bestandsnaam kan ik je zo niet zeggen daar ik geen idee heb wat er verder nog aan kenmerken op te noemen valt...

Ik hoef in de werkmappen geen berijk op te geven daar ik uit een werkmap slechts een enkele cel hoef aan te spreken.

Hoe zet ik nu in een functie (sorry dat ik daarin blijf hangen) dat op B1 de gegevens van 'N;\[A1]Algemeen'!D10 moeten komen Op B2 'N;\[A1]Bijzonder'!D9 Enz..
Het gaat er mij dus om dat de functie begrijpt dat de tekst op A! een bestandsnaam is.... tenzij het dus onmogelijk is om een tekst om te zetten naar een soort van string om bestandsnamen te lezen...

Bij voorbaat dank en met vriendlijke groet,

Jelle

In bijgevoegd bestand zit een macro.
De macro opent bestanden genaamd: N:\ [cel A1 e.v.].
De gegevens uit het werkblad Algemeen in de cellen D1 t/m D10 worden in het verzamelwerkblad geplaatst.

Onderaan het scherm staat aangegeven bij welk bestand de macro bezig is.
Indien een bestand niet wordt gevonden dan, gaat de macro naar de volgende regel.
Indien er 3 bestanden niet zijn gevonden, stopt de macro om te voorkomen dat er 1000 regels voor niets worden gedraaid.

Je kunt het beste een aantal cellen van je bronbestand kopieren en in dit bestand zetten om vervolgens de macro te starten.
Zo kan je ook geen gegevens kwijtraken en bovendien kun je zien of de macro doet wat je wilt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan