Inlezen van xml in VBA voor Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrara

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
8
Beste Forumleden,

Misschien is deze vraag al eens gepost. Toch ik heb geen antwoord teruggevonden op mijn vraag.

Ik heb een externe XML file (eigenlijk een xbrl file) waarvan ik bepaalde gegevens in een MS Access 2003 Tabel wil inlezen. Niet alle gegevens worden ingelezen. Ook moet de gebruiker de Xml file kunnen Selecteren.
Om even een voorbeeld te geven:

In de XML file zitten volgende gegevens:

[XML]<pfs:GainLossOrdinaryActivitiesBeforeTaxes decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">164.61</pfs:GainLossOrdinaryActivitiesBeforeTaxes>
<pfs:GainLossBeforeTaxes decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">164.61</pfs:GainLossBeforeTaxes>
<pfs:IncomeTaxes decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">4292.16</pfs:IncomeTaxes>
<pfs:GainLossPeriod decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">-4127.55</pfs:GainLossPeriod>
<pfs:TransferFromUntaxedReserves decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">15143.91</pfs:TransferFromUntaxedReserves>
<pfs:GainLossToBeAppropriated decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">11016.36</pfs:GainLossToBeAppropriated>
<pfs:GrossOperatingMargin decimals="INF" contextRef="PrecedingDuration" unitRef="EUR">27492.69</pfs:GrossOperatingMargin>
<pfs:DepreciationOtherAmountsWrittenDownFormationExpensesIntangibleTangibleFixedAssets decimals="INF" contextRef="PrecedingDuration" unitRef="EUR">12214.45</pfs:DepreciationOtherAmountsWrittenDownFormationExpensesIntangibleTangibleFixedAssets>[/XML]
In een record Getal1 zou dus de waarde 164.61 van onderstaande lijn moeten bewaard worden en in record Getal2 de waarde -4127.55. enz. ondanks dat deze in de xml mekaar niet opvolgen.

[XML]<pfs:GainLossOrdinaryActivitiesBeforeTaxes decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">164.61</pfs:GainLossOrdinaryActivitiesBeforeTaxes>
<pfs:GainLossPeriod decimals="INF" contextRef="CurrentDuration" unitRef="EUR">-4127.55</pfs:GainLossPeriod>[/XML]



Dus graag hiervoor de VBA code?

Alvast bedankt voor de feedback.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan