inlog gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
De inloggegevens die nodig zijn voor een website worden normaal gesproken onthouden door IE7. Hij vraagt er om en dan wordt het direkt ingevuld als je de eerste letter al invult.Nu heb ik per ongeluk nee gezegd op de vraag on IE7 dat moet onthouden en nou doet hij dat bij die site dus niet. Hoe kan ik dat corrigeren?

Bedoel je het http-adres in de adresbalk, of gebruikersnaam en wachtwoord?

Zoals hier op Helpij moet je inloggen met naam en wachtwoord, maar kun je ook aanvinken Onthou mij. Je browser moet dan wel cookies accepteren.

Dat is mij ook bekend. Maar windows vraagt dan of je dit wil onthouden. Als je dan (per ongeluk nee aanklikt dan onthoudt hij dat dus nooit meer. Je kunt die fout niet herstellen. Of wel?

Je kunt die fout niet herstellen. Of wel?

Volgens mij kan je niet àlleen de inloggegevens voor die site herstellen.
Je kan wèl zorgen dat al je inloggegevens weer gewist worden, waardoor je weer de vraag krijgt om het wachtwoord enzo te onthouden.

Dit kan je in IE7 doen door naar: Extra>>Internetopties>>Browsergeschiedenis>>Verwijderen>>Formuliergegevens en daar op de knop 'Forumulieren verwijderen' te drukken.

NB: Hierdoor worden dus wel al je wachtwoorden en inlognamen gewist die je tot nu toe hebt ingevoerd.

Succes :thumb:

dat is mij bekend, maar dan ben ik alles kwijt. Als dat niet hoeft.......
is er geen andere manier?

Als je eenmalige de gegevens wist en je meldt je daarna weer aan bij zo'n site, dan vraagt Internet Explorer opnieuw of hij de gegevens moet onthouden. Maar bovendien, als je het hokje aanvinkt onthoud mij, dan kun je in het vervolg zo'n site op zonder de inloggegevens in te hoeven vullen. Wat bedoel je met "alles kwijt" het gaat je toch alleen om username en wachtwoord?

Iets anders is dat Internet Explorer ook kan onthouden wat voor gegevens je hebt ingevuld op formulieren op sites, e-mailadres, naam, adres, etc. Iedere keer dat je zo'n formulier gaat invullen, en je typt de eerste letter van b.v. je e-mailadres, dan wordt dat in een regel eronder in zijn geheel weergegeven. Maar dat bedoel je niet?

En zoals ik al eerder zei, op adresbalken waar je een http-adres begint in te vullen, laat Internet Explorer een hele rij adressen daaronder zien, die beginnen met die letter. Maar dat bedoel je ook niet zei je eerder.

Begrijpen we je nog steeds verkeerd? Leg dan met een duidelijk voorbeeld uit, wat je precies bedoelt.

Ik heb op google mail meerdere e-mail adressen.
Als je voor het eerst inlogt dan vraagt windows of hij dat onthouden moet. Als je dan ja zegt, en je tikt in het vervolg de eerste letter in van je inlognaam dan vult hij verder alles al in. Als je per ongeluk op nee klikt ( als je dus voor het eerst inlogt) dan vraagt hij dat nooit meer als je opnieuw inlogt. Dat lukt alleen nog als je in de opties van IE7 deze verwijdert maar dan ben je dus alles kwijt. Moet alles weer opnieuw ingevld worden. Dat vindt ik lastig. De vraag is of dat anders kan.

Ik heb Gmail geinstalleerd. Ik zie daar maar één login en dat is met mijn Gmail e-mailadres en wachtwoord. Ik heb cookies ingeschakeld, dus die gegevens hoef ik niet meer in te typen. Maar ik denk dat je in Gmail je andere e-mailadressen hebt opgenomen. Daarover vond ik deze uitleg. Als je die andere e-mailadressen op de voorgeschreven wijze hebt ingevoerd via Accounts, dan hoef je daar toch niet opnieuw gegevens van in te voeren? Kortom, ik begrijp je vraag niet goed, dat zal echt aan mij liggen, maar ik kan je niet verder helpen. :confused:

@ Boeing_737

Wat frabans volgens mij duidelijk probeert te maken is dat hij op de vraag van 'wachtwoorden automatisch aanvullen' per ongeluk
op nee heeft gedrukt. Zie plaatje.
gmail.JPG

Wat jij suggereert om de optie 'onthouden op deze computer' aan te vinken bij Gmail werkt niet om je wachtwoord te onthouden
als je eenmaal op nee hebt gedrukt.
gmail1.JPG

Wat frabans bedoeld is wat je hierboven ziet op het plaatje.
Als je dan op de juiste gebruikersnaam klikt wordt meteen het wachtwoord ingevuld.
Zover ik weet kan je dit niet kan herstellen, omdat je eenmaal op nee hebt gedrukt en zal je al je wachtwoorden moeten verwijderen.
(via Extra>>Internetopties>>browsergeschiedenis verwijderen>>knop wachtwoorden verwijderen.)

Er is verschil tussen gebruikersnaam en wachtwoord onthouden (en alle andere formuliergegevens onthouden) en het vragen om het wachtwoord te onthouden. Bij Extra, Internetopties, Inhoud, Auto Aanvullen, staan alle rubrieken. Volgens mij kun je uitschakelen om "wachtwoord onthouden vragen" en het daadwerkelijk Opslaan van de wachtwoorden. Dus als het juiste vinkje is gezet worden Gebruikersnaam en wachtwoord altijd opgeslagen, maar je kunt uitschakelen dat hij daar iedere keer om vraagt wat het wachtwoord betreft. Zie de bijlage.
.

Bijlagen

• AutoAanvullen.jpg
    AutoAanvullen.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 72
Dus als het juiste vinkje is gezet worden Gebruikersnaam en wachtwoord altijd opgeslagen, maar je kunt uitschakelen dat hij daar iedere keer om vraagt wat het wachtwoord betreft.

Maar als hij op 'NEE' heeft gedrukt tijdens die vraag kan je het niet via dat scherm instellen.

In het venster hieronder kun je met een vinkje regelen dat gebruikersnamen en wachtwoorden worden opgeslagen.
Wel je echter per geval nog kunnen beslissen of je het wachtwoord wilt laten opslaan, dan zet je een vinkje voor de onderste regel.

autoaanvullenbdm3.jpg

Heb je in het volgende venster een vinkje gezet voor "Niet meer aanbieden om wachtwoorden op te slaan", dan worden de wachtwoorden voortaan stilzwijgend opgeslagen.
Dat kun je controleren als je een gebruikersnaam hebt ingevuld en je drukt op Tab, waardoor de cursor naar het wachtwoordvenster springt, dan verschijnen er de bolletjes die het wachtwoord verhullen.
Heb je in dit venster op Nee geklikt, dan wordt uitsluitend in dit ene geval het wachtwoord niet opgeslagen, maar in volgende gevallen wel, tenzij het vinkje weggehaald is voor de betreffende derde regel in het bovenste schermpje.

wwvragenwi4.jpg

Wil je dat voortaan wel weer wordt aangeboden om het wachtwoord op te slaan,
(waardoor je dus de kans krijgt om het in dat ene geval niet toe te staan)
dan moet je weer een vinkje zetten voor de onderste regel in het eerste schermpje.
En dat is de oplossing voor het probleem, zet een vinkje voor de vierde regel in het bovenste schermpje en
typ dan op de betreffende site de inloggegevens weer in.
De vraag om het wachtwoord op te slaan verschijnt en met Ja is het geregeld.

Laatst bewerkt:
In het venster hieronder kun je met een vinkje regelen dat gebruikersnamen en wachtwoorden worden opgeslagen.
Wel je echter per geval nog kunnen beslissen of je het wachtwoord wilt laten opslaan, dan zet je een vinkje voor de onderste regel.

Heb je in het volgende venster een vinkje gezet voor "Niet meer aanbieden om wachtwoorden op te slaan", dan worden de wachtwoorden voortaan stilzwijgend opgeslagen.
Dat kun je controleren als je een gebruikersnaam hebt ingevuld en je drukt op Tab, waardoor de cursor naar het wachtwoordvenster springt, dan verschijnen er de bolletjes die het wachtwoord verhullen.
Dit klopt allemaal wat je zegt.
Heb je in dit venster op Nee geklikt, dan wordt uitsluitend in dit ene geval het wachtwoord niet opgeslagen, maar in volgende gevallen wel, tenzij het vinkje weggehaald is voor de betreffende derde regel in het bovenste schermpje.

Als je hier op 'NEE' hebt gedrukt zoals bij frabans, dan krijg je dus NOOIT meer de vraag om wachtwoorden op te slaan voor DAT ACCOUNT. Bij de volgende accounts zal wel weer een melding komen om de wachtwoorden op te slaan, omdat eenmaal de twee opties bij automatisch aanvullen is aangevinkt zoals Boeing_737 zegt. :)
Het probleem wat frabans heeft (en ik ook) is dat we weer voor dat ene account weer de melding krijgen om het wachtwoord op te slaan.
De opties die Boeing_737 geeft werken niet om voor dat ene account weer die melding te krijgen, maar geldt in het algemeen om weer de vraag te krijgen om je wachtwoord te onthouden.
Ik weet op het moment geen andere opties om voor dat ene account weer het wachtwoord te laten onthouden.
(Je kan natuurlijk wel via Internetopties alle wachtwoorden verwijderen)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Behoorlijk ingewikkeld allemaal. Helemaal zeker ben ik er niet van maar vermoedelijk is die éne regel voor dat specifieke account wel te verwijderen met behulp van het handige freeware programmaatje IE PassView.

In die bewuste regel zou het password dus niet ingevuld staan. Die regel verwijderen en bij de eerstvolgende inlogprocedure zou de vraag dan weer op moeten duiken.

Groet.

edit : Nee, ik heb me vergist. Alle passwords voor die website worden dan gewist. Niet doen dus!

Laatst bewerkt:
Ik weet op het moment geen andere opties om voor dat ene account weer het wachtwoord te laten onthouden.
Als je in het onderste venster een vinkje hebt gezet voor: "Niet meer aanbieden om wachtwoorden op te slaan" heb je gelijkertijd het vinkje weggehaald voor de regel: "Vragen om wachtwoorden op te slaan" in het bovenste schermpje. (Let wel, de wachtwoorden worden nog wél opgeslagen, als het vinkje voor de derde regel van boven staat, alleen krijg je dat bevestigingsvenster niet meer!)

Wat je dus eerst moet doen is dat vinkje weer terug zetten in dat bovenste schermpje.
Dat schermpje bereik je via (in IE7) Extra, Internetopties, Inhoud, de knop Instellingen onder Automatisch aanvullen. Is dat vinkje weer gezet, dan ga je terug naar het betreffende account, je vult gebruikersnaam en wachtwoord in en het schermpje "Wachtwoorden automatisch aanvullen" zal weer verschijnen en dan klik je op "Ja".

NB: alleen dat ene account, waar ooit Nee is gezegd, daar wordt het ww niet opgeslagen, totdat bovenstaande correctie is uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Wat je dus eerst moet doen is dat vinkje weer terug zetten in dat bovenste schermpje.

En juist dit gaat niet, omdat er namelijk op 'nee' is gedrukt tijdens die vraag.
Als je in het onderste venster een vinkje hebt gezet voor: "Niet meer aanbieden om wachtwoorden op te slaan" heb je gelijkertijd het vinkje weggehaald voor de regel: "Vragen om wachtwoorden op te slaan" in het bovenste schermpje

Even voor de duidelijkheid, er is alleen per ongeluk op 'nee' gedrukt en er is geen vinkje gezet bij "Niet meer aanbieden om wachtwoorden op te slaan"
Dus alle vinkjes in dat onderste scherm waren dus al aangevinkt en toen is er op nee gedrukt.

Wat een verwarring om een vinkje.
Laat ik het anders zeggen.
Ik heb op gmail 4 adressen. Als ik wil inloggen dan klik ik op het lege vakje gebruikersnaam en zie 3 inlognamen waar ik op kan klikken. Dat is geregeld door de vraag van windows om deze op te slaan met ja te beantwoorden. Per ongeluk heb ik bij mijn 4de inlognaam op nee gedrukt en nu kan ik dat niet meer herstellen. (of wel? dat is de vraag)

Inmiddels opgelost maar niet zoals ik wilde. Heb alle wachtwoordgegevens gewist. Dan begin je opnieuw met alles in te vullen. Ik had gehoopt dat er een snellere oplossing was.
Toch bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan