• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inlog kinderdagverblijf overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Druk op CTRL+Break, je zit in break-mode, kijk daarna nog eens.
Vervang "format" eens door "vba.format"

Aahjah, dat had ik eigenlijk wel zelf moeten vinden.
zie bijlage
2016-03-17 12_49_48-Microsoft Visual Basic for Applications - LogEgeletjes_V1.3(cobbe).xlsm - [B.png

Calendar contral staat nog steeds aangevinkt (maar ontbreekt). Als ik deze afvink, krijg ik wel geen foutmelding meer. Maar dan werk het ook niet :D

format heb ik vervangen door vba.format. Dit werkt :D

Maaarrr, het volgende waar hij nu op botst is c1
2016-03-17 12_59_04-Microsoft Visual Basic for Applications - LogEgeletjes_V1.4(Steven).xlsm [wo.jpg

Dat snap ik niet, hoe komt het dat dit problemen oplevert,
Ik doe het draaien in xl2007,xl2013 en xl2016 - geen problemen?
Die Calendar.cotrol is voor niets nodig in het bestand en de code gebruikt geen ongebruikelijke dingen.
Die VBA.Format zou niet nodig moeten zijn.

Zonder calendar controle verwijzing vult hij bij mij de tabel niet meer in.

dusss :confused:

Post het bestand eens wat je nu gebruikt en dat niet werkt.

Dit is gewoon het laatste bestand dat jij hebt doorgestuurd. V1.3(cobbe)

Ik heb deze excel bij mij thuis ook net proberen te openen. Met het zelfde resultaat.

Zie bijlages

Bijlagen

• LogEgeletjes_V1.3(cobbe).rar
    LogEgeletjes_V1.3(cobbe).rar
    87,8 KB · Weergaven: 21
  • Foutmelding bij Format.jpg
    Foutmelding bij Format.jpg
    96 KB · Weergaven: 46
  • Foutmelding bij c1.jpg
    Foutmelding bij c1.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 49
Waaauwww, het werkt :D :D

Nog 1 vraagje. Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is.
Maar het moet blijkbaar ook nog mogelijk zijn om te laten zien welke registraties er op 1 dag zijn gebeurd (als er controle komt)

Dus bijvoorbeeld, een combobox met dag (bv. 10 april). en dat ik dan de lijst te zien krijg met de kinderen die er op 10 april waren.
Als dat nog zou kunnen, dan kan ik wel verder in mijn eentje

Alvast heel fel bedankt voor het gedane werk

Je moet maar eens een paar testen doen en hopen dat hij niet vastloopt.

De 3 eerste keuzes werken zoals tevoren maar als je in de vierde combobox een datum kiest krijg je (hopelijk) de dagbezetting.

Met een Calendar_control was dat natuurlijk makkelijker(gebruiksvriendelijker)

Heb een kalendertje toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan mij vergissen maar zijn toepassingen als dit niet de reden dat Microsoft Userforms ontworpen heeft ?

Natuurlijk heb je gelijk, maar hij heeft een en ander toch goed in elkaar gestoken vind ik.

Zijn volgende project zal wel gebruik maken van een Userform denk ik zo.

Dag allen Cobbe

Bedankt voor jullie hulp, het ziet er allemaal zeer mooi en bruikbaar uit. (Ik ga nog wel een paar kleine aanpassingen moeten doen, aangezien dat ik het zo gecodeerd had dat als ik iemand inschreef/uitschreef, alles 1 regel zakt. En nu dus bijgevolg ook alles zakt van wat Cobbe gemaakt heeft.

Maar ik ga met hoe het nu is zeker verder kunnen.

Mocht ik nog ergens vast geraken, dan horen jullie nog wel van bij

Bedankt

Een prachtig hulpmiddel maar met dikwijls veel programmeerwerk.
Dus breng dit bestand tot een goed einde en dan verdiep je je in Userformgebruik.
De kennis die je met dit bestand hebt opgedaan zal u dan zeker helpen met je Userformgebruik.

Dag Cobbe

Ik zit nog met enkele problemen waar ik vandaag al heel de dag op zit maar nog niet uit geraak. In tabblad "log"

1) Bezetting per dag werkt enkel als "cbkindnaam" en "cbmaand" leeg is. Deze keuze is echter niet voorhande in de comboboxen. In "cbmaand" krijg ik nog wel een leeg vakje ingevoegd, omdat deze combobox gewoon naar een reeks cellen verwijst. Maar "cbkindnaam" verwijst naar de naam "namen" en deze naam heeft een formule die ik nog niet begrijp. deze formule verwijst naar de kolom Z en de namen die daar in staan (maar echter maar tot en met G, H kan men niet kiezen???) Als ik een van deze namen blanco maak, werkt het wel. Maar namen onderaan bijvoegen dan weer niet.
Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, maar dit resulteert altijd in dat of de "bezetting per dag" niet meer werkt of dat "het overzicht per maand of per kind/maand" niet meer werkt. Of gewoon beide niet :D

Is het mogelijk om de naam "namen", te verwijzen naar tabblad "naambeheer" E5:E57. Ik heb hier al een blanco cel en een **** cel voorzien?

2) Aangezien dat ik het zo gecodeerd heb dat elke nieuwe inschrijving of elke nieuwe uitschrijving van boven ingevoegd wordt, schuift heel de tabel (het overzicht) mee naar beneden. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn oplossing voor dit te "loggen" niet echt de juiste manier is.
Maar is dit makkelijk op te lossen? of misschien mogelijk om de tabel (het overzicht) op een apart tabblad? of ...?

Zie bijlage voor mijn laatste versie

Alvast bedankt

Bijlagen

Je hoeft die naam en maand niet handmatig te legen dat gebeurt automatisch als je drukt op de button Dagbezetting.

Voor dat boven aanvullen van de nieuwe registraties zal ik nog even kijken.

Bijlagen

Je hoeft die naam en maand niet handmatig te legen dat gebeurt automatisch als je drukt op de button Dagbezetting.

Voor dat boven aanvullen van de nieuwe registraties zal ik nog even kijken.
Ja klopt :D , nu werkt voor elke individueel kind/maand en voor dagoverzicht het wel.
Maar nu werkt ****/maand niet meer. :(

nogmaals bedankt voor je hulp. Alleen zou het me niet gelukt zijn denk ik :D

Doe eens een paar testen, ik heb dat bovenaan, zonder problemen!, invoegen aangepakt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Cobbe,

Ik heb zelf er nog 3 foutjes kunnen uithalen. Volgens mij werkt alles nu naar behoren en kan ik verder.
Ik ga nu nog een deel opties moeten bij maken die ze nodig hebben. Maar dit zou wel moeten lukken

Heel fel bedankt
Mocht ik nog ergens vast zitten dan laat ik hier nog wel iets van mij horen

Merci

Dag Cobbe,

Ik heb al wat aangepast en bijgevoegd. En het is bijna zo goed als af.
Alles wekte goed, totdat ik (zonder eerst op te slaan:o) met een schone lei wou beginnen. En info die de rijen C6:E... in "Log"' stond verwijderde.
Nu werkt plots sub Cobbe en Sub Allenamen niet meer naar behoren. Er wordt enkel de eerste regel weergegeven (C6:E6), alle ander namen of inschrijvingen komen nu niet meer in de lijst te staan.

Ik heb de code al met eerdere versies vergeleken en ik zie geen verschil (wat ook niet zou kunnen, aangezien hier niet al te veel aan veranderd is). Maar ik vind dus niet waar dit fout loopt.

Kan jij me hier verder mee helpen?
Alvast bedankt

Bekijk bijlage LogEgeletjes_V2.0.xlsb

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan