inlog policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Goedemorgen Nederland,

Ik zou graag via group policy instellen dat users elke 60 dagen hun password zouden moeten wijzigen, ook zou ik willen instellen dat het password 6 tekens bevat. maar via MMC->Group policy editor->Security zie ik niks staan.

Iemand?

Win2k Server
&
Domein

Mvgr,

Gerben

Volgens mij moet het er toch bij staan. Anders zou je zelf een policy aan kunnen maken.

Volgens mij (week nie meer 100% zeker), kan je per gebruiker instellen qua wachtwoord wanneer die gewijzigd moet worden.

Dat kan ook, maar je wilt dat niet in hoeven stellen voor misschien wel tig gebruikers, dan is zo'n policy wel handig.

Kun je wat duidelijker zijn? HOE moet ik het doen en moet ik dat via Local policy doen op de server?

60 gebruikers, dus dat is geen oplossing

Mvgr,

Gerben

Ik denk dat je best even kunt kijken op technet van microsoft. Het maakt ook nog iets uit of je NT, 2000 of 2003 hebt. eigenlijk zou je het eens moeten zien bij iemand die het beheerst. Ik vrees dat er anders oneindig heen en weer wordt geforumd :)
Via google kun je ook wel ergens een beschrijving vinden met wat voorbeelden.
Tis niet dat ik je niet wil helpen, maar ik zou ook niet weten hoe ik het in een paar regels uit moet leggen.

Als je met google zoekt op: beschrijving group policy vindt je al een hoop voorbeelden.

Dan moet je group policys aanmaken. Die maak je aan als volgt:
op de server=> start => programs => administrative tools => users and computers=>
Maak een nieuw OU aan (orginazational unit) gooi hier je gebruikers in.
rechter muisknop op die OU. properties => tabblad group policy => new => dan edit de nieuwe => zoeken bij users naar iets met passwords etc... kan zo even nie opzoeken. zit nie op een server.

Geplaatst door poi
Ik denk dat je best even kunt kijken op technet van microsoft. Het maakt ook nog iets uit of je NT, 2000 of 2003 hebt. eigenlijk zou je het eens moeten zien bij iemand die het beheerst. Ik vrees dat er anders oneindig heen en weer wordt geforumd :)
Via google kun je ook wel ergens een beschrijving vinden met wat voorbeelden.
Tis niet dat ik je niet wil helpen, maar ik zou ook niet weten hoe ik het in een paar regels uit moet leggen.

oke, het is een algemene vraag en geen persoonlijke, als je het neit weet moet je gewoon niet reageren. Ik heb al heel wat afgegoogled alleen kan ik de juiste trefwoorden niet helemaal vinden ik ben ook al op de microsoft site geweest. En dit forum is er toch voor om problemen op te lossen? Ik snap je probleem niet.

Mvgr,

Gerben

Geplaatst door bultje21
Dan moet je group policys aanmaken. Die maak je aan als volgt:
op de server=> start => programs => administrative tools => users and computers=>
Maak een nieuw OU aan (orginazational unit) gooi hier je gebruikers in.
rechter muisknop op die OU. properties => tabblad group policy => new => dan edit de nieuwe => zoeken bij users naar iets met passwords etc... kan zo even nie opzoeken. zit nie op een server.

Oke dan hartelijk bedankt, opgelost :)

Wat makkelijker was (is):

Log in op je domaincontroller, ga naar programs, administrative tools, domain security policy. Daar kun je een hoop instellen

Zonder volledige info wordt het lastig. NT, 2000 of 2003 is nueenmaal verschillend. Ik zou met gebrekkige kennis wel oppassen om op een server te gaan zitten rommelen. Maar je hebt vast wel een disaster recovery gemaakt :thumb:
Suc6

Geplaatst door m@rio
Wat makkelijker was (is):

Log in op je domaincontroller, ga naar programs, administrative tools, domain security policy. Daar kun je een hoop instellen

Wa denk je dat hierboven staat uitgelegd?:(

Geplaatst door poi
Zonder volledige info wordt het lastig. NT, 2000 of 2003 is nueenmaal verschillend. Ik zou met gebrekkige kennis wel oppassen om op een server te gaan zitten rommelen. Maar je hebt vast wel een disaster recovery gemaakt :thumb:
Suc6

In zijn startpost staat dat het om een w2k server gaat en bovendien kan NT4 geen active directory aan

Geplaatst door bultje21

Wa denk je dat hierboven staat uitgelegd?:(

Heel wat anders dan ik aangeef. Jij komt aan met een nieuwe policy aanmaken terwijl dat helemaal niet nodig is

Alleen maar zodat ie nog een default als backup heeft :D En zo kan ie met groepen werken. Anders geld het voor het hele domein. lijkt me ook nie makkelijk

Kunnen jullie geen telefoonnummers uitwisselen? :p

Mocht je iets anders willen dan een bestaande policy, dan zou je een nieuwe aan kunnen maken. Mij hoor je niet zeggen dat ie dat moet doen, eerder schreef ik ook "volgens mij zit ie er WEL bij".
LB als het maar opgelost wordt toch? :D

Geplaatst door bultje21
Alleen maar zodat ie nog een default als backup heeft :D En zo kan ie met groepen werken. Anders geld het voor het hele domein. lijkt me ook nie makkelijk

Met groepen werken is inderdaad heel makkelijk als de ene groep meer of minder mag doen dan de andere.

Maar zoals ik zie (en niet anders gewend ben) gelden wachtwoord policys voor het hele bedrijf en dan is daarvoor een nieuwe GP maken overbodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan