inlog probleem msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasquita

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
Berichten
111
hallo, ik heb pas een andere comp gekocht met daarop win xp home. daar zit msn 4.7 nog op dus wilde ik msn 7 erop zetten. ik heb het gedownload en geinstaleerd maar telkens als ik me aan wil melden mislukt dat en geeft ie de code 80072ee7. Ik heb opgezocht wat die code inhoud en gedaan wat er geadviseerd werd (firewall uit en proxy uit) maar hij blijft die code geven. die msn 4 werkt wel en daar kan ik wel gewoon inloggen. Ook toen ik die msn 4 verwijderd had werkte het niet. kan iemand mij helpen want ik kom er echt niet meer uit. Pascal
 
volgnes mij zit het in je router poorten? (heb je een router? Ik weet niet precies hoe je dat moet aanpassen
 
nee een router heb ik niet. ik snap er echt helemaal niks meer van.
 
Om MSN 7.0 (final) te laten werken dient er een poort opengezet te worden.
Dit is zeer waarschijnlijk de oplossing:

Open trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 in je router en firewall.

Waarschijnlijk wordt dit toch ergens geblokkeerd. Welke firewall heb je?
 
Ik heb de xp firewall. maar is het dan niet vreemd dat die andere msn het wel doet?
 
Je zou verwachten dat dit vreemd is, maar dat is niet zo. Bij msn 7.0 kan die poort problemen geven. Bij eerdere msn-versie's was dit niet het geval.

Ga naar start->configuratiescherm->beveiligingscentrum->windows firewall->uitzonderingen. Klik daar op programma toevoegen en zoek msn dan op in de lijst die je krijgt. Even selecteren en daarna "OK". Controleer nu nog even of er een vinkje voorstaat. Daarna even de computer opnieuw opstarten en kijken of msn werkt.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan