Inlog Probleem Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakie001

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Goedendag.

Ik heb een probleem.

Het inloggen op me router doet het niet.
Ik ga naar http://192.168.0.1/ dan inloggen Admin/Admin.
Ga ik steeds terug naar begin scherm.
En als ik op annuleren druk krijg ik dan Document Error: Unauthorized
Access Error: Unauthorized

Access Denied Unknown User

Kan iemand helpen hoe ik wel kan inloggen?

Grtz

Me router:WL-161

a. Het is admin/admin (dus allemaal kleine letters). Natuurlijk kan het zijn dat je het wachtwoord zelf veranderd hebt.
b. Komt het apparaat van je provider, dan kan het zijn dat die een andere inlogcode heeft ingesteld. Kijk dat even na, dan.

Moet het zo zijn dat het wachtwoord is gewijzigd, maar je weet niet meer waarin, dan zul je de router terug moeten zetten naar fabriekswaarden, zodat het wachtwoord van a. danwel b. van toepassing wordt.

Zie voor standaard inlogcode: deze handleiding, pagina 13.
In dezelfde handleiding, op pagina 5 staat over terugzetten naar fabriekswaarden (optie 2.)

Succes,

Tijs.

Kijk eens achterop je router

@Tweettweet: Daar staat geen inlog-wachtwoord. Lees de handleiding.
Enige wat wel eens op routers wil staan is de standaard draadloze netwerknaam + bijbehorende encryptiecode, maar het admin-wachtwoord staat er nooit.
Dat is dan bovendien alléén van toepassing als het een router is die door een provider is geleverd, dus mogelijk is voorgeconfigureerd.

Tijs.

Bedankt voor het andwoord.
De router komt uit de winkel.
Wachtwoord is nooit veranderd na mijn weten.
De standaard wachtwoord is admin/admin.
Maar hij houd het probleem met inloggen.

Als ik hem reset(Fabrieksinstallingen terugzetten) doet internet het dan nog wel of moet je hem opnieuw installeren ?

En is er nog een andere mogelijkheid dan instellingen terugzetten als je niet kan inloggen ?

Laatst bewerkt:
Alle draadloze instellingen ben je kwijt. Meestal hoef je verder (voor de Internet-verbinding) niets in te stellen, dus kun je het gewoon af met de standaardinstellingen.

Denk zelf nog even terug wat je hebt moeten doen nadat je de router in de winkel gekocht had, dan weet je welke stappen je nog moet zetten, zodra je de router teruggezet hebt naar fabriekswaarden.

Wat je overigens altijd even kunt proberen (en wat je zeker moet doen zodra je de router naar fabriekswaarden hebt teruggezet) is het bedraad inloggen op de router.

Als je niet kunt inloggen (ook bedraad niet) dan is er niets anders dan het terugzetten naar fabriekswaarden (zie de handleiding voor wat optie 1.) en optie 2.) opleveren qua resultaat, op pagina 5).

Succes,

Tijs.

Okeej dan ga ik dat proberen.
Bedankt voor het andwoord.
Ik doe het via me pc die is aangesloten via lan verbinding.

Grtz

om in je router te komen is het wachtwoord van een sitecomrouter met 192.168.0.1 niet admin/admin.
Username: n/a(ofterwijl niks invullen)
Password: sitecom

om in je router te komen is het wachtwoord van een sitecomrouter met 192.168.0.1 niet admin/admin.
Username: n/a(ofterwijl niks invullen)
Password: sitecom

@sbasti: Dus jij beweert dat de officiële handleiding staat te liegen?? Mocht je de handleiding niet weten te vinden: Enkele postings geleden heb ik ernaar gelinkt.

Tijs.

Ik weet niet hoe het zit met dat inlog gebeuren.
Maar wat ik ook type of doe.Hij blijft staan op het inlogscherm.

Zoals gezegd zul je de router dan terug moeten zetten naar fabriekswaarden. Zie eerdere instructie.

Tijs.

Deze vraag is nog niet opgelost.
Heb nog een mededeling.
Zijn er nog andere mogelijkheden dan je router resetten?
Want ben niet zo een internet held en ben dus bang dat me internet het niet meer doet als ik hem gereset heb.

Grtz

Heel simpel: Doe precies hetzelfde na de router-reset als dat je hebt gedaan toen de router geplaatst is.
Dus als je iemand had ingeschakeld voor (draadloze) configuratie, vraag diezelfde persoon weer terug om de (draadloze) configuratie te doen. Beste hem dan ook de reset te laten doen, zodat hij precies begint zoals toen.
Heb je het zelf geconfigureerd toendertijd, dan weer dezelfde stappen zetten om het werkend te maken.

Tijs.

Okeej.

Maar als die het na de reset nog niet doet wat dan ?

Grtz

Laatst bewerkt:
Meeste routers staan standaard goed voor (minstens) bedraad aansluiten, zodat je dan (indien bedraad aangesloten) Internet zou moeten hebben.

Hierna kun je dan (via het normale standaard wachtwoord) de draadloze instellingen gaan doen.

Nogmaals: Het is feitelijk niet anders dan wat je deed toen de router uit de doos kwam.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan