inlog probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo allemaal,

Voor het inloggen op mijn postbank heb ik wachtwoorden/inlognaam en zo. Nu kan ik sinds gisteren niet meer inloggen. Internet accepteert mijn wachtwoord en inlognaam; daarna wordt gemeld dat ik naar een beveiligd deel ga of zo. Vervolgens gebeurt er niets meer. Evenzo is dat bij een andere site met inlog en wachtwoord. Ook doet ie dat met windowsupdate. Hij meld "gereed", maar er staat gewoon niets!

Gisteren heb ik wel de machine geschoond met o.a. ad aware. Daar heb ik ook naast wat cookies ook de negligable objects weggehaald. Kan het daaraan liggen? Kan ik op de een of andere manier die objecten terug plaatsen?
kortom, wie weet raad?

bedankt alvast!
groet
 
pjotr10 zei:
Gisteren heb ik wel de machine geschoond met o.a. ad aware. Daar heb ik ook naast wat cookies ook de negligable objects weggehaald.
Cookies "onthouden" gebruikersnaam en wachtwoord, bijvoorbeeld van dit forum. Als je alle cookies verwijdert moet je de gebruikersnaam en wachtwoord weer intypen, daarna wordt dat weer in een cookie "onthouden".

Het voorgaande gaat niet op bij de Postbank. Een cookie onthoudt dan alleen je gebruikersnaam, wachtwoord moet je altijd weer opnieuw intypen.

Ga ook in Internet Explorer naar Extra, Internet opties, Beveiliging. Zet bij Internet het Niveau op Standaardniveau. (Klik op Aangepast niveau, klik OK en dan op Standaardniveau en dan op Toepassen. Sluit IE af en start opnieuw.)

Eenmalig weer je gebruikersnaam invullen (bij andere sites ook je wachtwoord) en je moet weer toegang krijgen. (Bij de Postbank dus nog wel je wachtwoord intypen.)
 
Als het goed is maak je met AdAware of Spyboth altijd een backup.
Die zou je terug kunnen zetten, kijken of het dan wel werkt, opnieuw scannen met Adaware of Spyboth en het desbetreffende cookie niet meer laten verwijderen. Volgens mij is er iets om dat cookie voor de volgende keer te vrijwaren.

Anders eens kijken of het op die site wel lukt als je van je firewall de ads en privacy even hebt uitgeschakeld.

Ach Boeing we gaan weer verschillende kanten op :D

Wat ik wel vreemd vind: Ook doet ie dat met windowsupdate. Hij meld "gereed", maar er staat gewoon niets!
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook even bij EXTRA > INTERNET OPTIES > GEAVANCEERD
of daar SSL 2, SSL3 en TLS 1 gebruiken staan aangevinkt. Die willen ook nog wel eens worden uitgeschakeld door bepaalde programma's
 
inlogprobleem

Hallo allemaal,

met alle drie de adviezen ben ik aan de slag gegaan. Met alle beveiliging in IE op z´n laagst en en terugzetten van de adaware restore ben ik helaas niet verder. In de minst beveiligde IE setting komt ook windowsupdate niet verder dan een leeg scherem. Zo ook op bijv de site van de consumenetebond ,waar ik met een doorklik een onderzoek wilde lezen. Ook daar meld het beeldscherm "ogenblik" en vervolgens gebeurt er niets meer.

De beveiligde sites ( ook na uit en weer inschakelen van SSL2, SSL3 en TLS 1) vertonen nog steeds hetzelfde; nl. niets en ik kom geen stap verder, ondanks de "gereedmelding" linksonder in hetbeeldscherm. O ja, de pc draait onder W98 SE. Maakt dat evt uit?

Ik lees het wel weer,
groet,
 
En je firewall heb je ook nagekeken of deze ads en privacy heeft staan die afgevinkt kunnen worden?
 
Hallo Elisa,

Ik heb de ZA free; waar vindt ik de ads en privacy? (´k wist niet dat ik die had......)
Overigens, met ZA heb ik voordát zaterdag jl. het boeltje startte, geheel geen last.....
heb ook geen instellinge ngewijzigd of zo.

groet,
 
Nee, helaas heeft ZA die niet. Ik heb ZA ook pas een dag. Norton heeft het wel. Vandaar.
Dan kan je probleem in ieder geval niet van de firewall af komen.

Heb je een popupstopper? Zo ja, schakel even uit.
Controleer ook even hoe het gaat als je de popupstopper van IE zelf uitschakelt. (Extra/popupblokkering)
 
Welke versie van IE gebruik je trouwens, de 6.0?
 
nog niet gevonden

Hallo Elisa en Buick
in mij IE zit onder <extra> geen aparte popupblokker (is W98SE) Zit dat onder een van de tabs?
Mijn versie van IE is vreemd genoeg, niet via <help> <info> ingevuld. Dacht inderdaad 6 met naar ik meen servicepack 2 kan dat? Hield tot zaterdag jl. met enige regelmaat updates bij ( o.a. via www.waarschuwingsdienst)

Een collega adviseerde me om bijv. Fox/mozilla als browser er op te zetten, te proberen of er nu wél toegang is en vervolgens die er weer af te halen. Een soort geleidehond a.h.w. voor IE. Is dat handig?
Of IE misschien opnieuw installeren als oplossing vanaf de andere kant? of ga ik dan dieper het ravijn in? (heb adsl ooit laten installeren, weet dus niet zélf de kneep)

groet,
 
Als je IE zes hebt zit het onder Extra/Popupblokkering/uitschakelen.
 
nou, dan moet IE al ouder zijn; onder extra zit nl. de keuze "email", "synchroniseren","windows update" en "internet opties" en in de help index zit geen onderwerp "popup".
Ik kan helaas mijn updategeschiedenis niet nakijken, omdat dat via "update" gaat en ik daar via internet dus niet inkom.
 
Hallo daar ben ik weer even,

hallo Elisa,
Bedankt voor Tucows-tip, ´k kon hem op de "gewraakte" machine alleen niet downloaden. Inmiddels heb ik ´m op een stick. Mijn vraag is nu: kan ik ´m er gewoon overheen prakken
of moet dat evt. op een speciale plek (c:/windows/) ?

De "opera" melding kreeg ik overigens niet....hij schakelt gewoon niet door naar het volgende scherm.

is verder het handig om mijn favorieten te verplaatsen? of kan dat niet?


groet,
 
Laatst bewerkt:
Zet maar een kopie van je favorieten op een plekje apart.
Zit je altijd goed.
Lijkt mij dat het er gewoon overheen kan.
Die update zal zelf de weg wel weten en anders zet je deze in de programmamap met 6 er bij.

We zullen eerst die installatie maar eens afwachten.
 
Elisa zei:
Zet maar een kopie van je favorieten op een plekje apart.
Zit je altijd goed.
Lijkt mij dat het er gewoon overheen kan.
Die update zal zelf de weg wel weten en anders zet je deze in de programmamap met 6 er bij.

We zullen eerst die installatie maar eens afwachten.

Bedankt! ga ik aan werken... alleen , ik ben een paar dagen niet in de gelegenheid. het duurt dus even.
Je leest weer van me!
groet,
 
pjotr10 zei:
Bedankt! ga ik aan werken... alleen , ik ben een paar dagen niet in de gelegenheid. het duurt dus even.
Je leest weer van me!
groet,
:thumb: met wat getreuzel en zo heb ik gisteren via tucows IE6 gedownload en hij werkt voor het grootste gedeelte. Alleen is het voor mij vreemd dat windowsupdate ook nu nog niet wil werken; het program start wel en werkt tot en met het "zoeken naar updates" maar vervolgens blijft de tellet op 0% staan. Tege ndeachtergrond dat de ondersteuning van W98 SE per 11 juli a.s. stopt, is een update dan zéker verleden tijd.....
Maar goed, de rest werkt weer. Dus wat mij betreft: probleem opgelost, tenzij er nog een antwoord is om de windowsupdate toch aan de gang te krijgen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan