Inlog weigert na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter91

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2011
Berichten
6
Beste,

Gisteren heeft windows 7 bij het afsluiten enkele updates geinstalleerd. Start ik vandaag de laptop op blijft het hangen bij het opstartscherm (blauw scherm, zonder inlogmogelijk). Vervolgens begint het beeld geregeld zwart te flikkeren en houdt dit niet op.

Opgestart in veilige modus systeem herstel uitgevoerd naar een punt van een week geleden.

Vervolgens start de laptop opnieuw op en krijg ik het inlogscherm. Op de laptop staat maar één account, normaal is dit account al geopend en is alleen wachtwoord benodigd.
Nu krijg ik alleen de optie van "Een ander account gebruiken" waarbij vervolgens wel mijn gebruikersnaam staat ingevuld. Zodra ik mijn wachtwoord in type krijg ik de melding: "Ongeldige aanwijzer". Vervolgens kan ik niet meer verder.

Na uitzetten laptop opgestart via Veilige Modus. Dit is geen probleem en hierbij werkt het inlogscherm als vanouds. Vanuit hier geprobeerd nogmaals een systeemherstel uit te voeren naar een ouder punt. Dit biedt geen veranderingen. Krijg op google geen andere vergelijkbare meldingen gevonden.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
 
Hoi,
Kijk in de veilige modus met netwerkmogelijkheden welke updates gisteren zijn geïnstalleerd die het probleem mogelijk kunnen veroorzaken, denk aan hardware (optionele) updates e.d.
Haal via apparaatbeheer het stuurprogramma daarvan weg (verwijderen) of schakel het uit en verwijder het daarna als je pc weer normaal opstart.
Schakel bij updates de hardware updates uit en haal die updates evt. op bij de fabrikant van je pc.
 
Oplossing bekend?

Beste,

Is dit probleem inmiddels opgelost? Zo ja, wat is de oplossing?
Ik heb exact hetzelfde probleem en kan nergens vinden wat te doen.
 
Probleem is nog niet opgelost. Bij HP helpdesk wisten ze ook geen raad.
Heb nu de laptop weggebracht voor herstel/reparatie. Hoop er snel iets van te horen.
 
Volgens onze ICTer heeft het met alle HP security manager functionaliteiten te maken op de pc/ laptop. Zodra deze gedeinstalleerd zijn moet alles weer werken. Hier zijn ze op dit moment bij mij mee bezig. Hij moet het dus in die hoek zoeken. Als je meer info wilt kan ik kijken of ik het na kan vragen. Succes
 
Ze hebben de HP Client Security verwijderd, nu werkt de laptop weer. Alleen bij het opstartproces krijg ik de keuze met wachtwoord in te loggen of met de vingerafdruk (biometrische functie). Met wachtwoord geen probleem. Wanneer je de vingerafdruk gebruikt dan ontstaat het oude probleem. Wel een extra muisklik als je de laptop opstart, maar verder nu weer te gebruiken.

Nu moet eigenlijk die extra stap bij het opstarten nog uit te schakelen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan