Inlogformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag.

Ik heb dagrapport een formulier gemaakt.

Om discreet in te loggen heb ik een inlogformulier gemaakt met "" gebruikersnaam en wachtwoord.
Twee knoppen "OK en Annuleren"

Kan iemand mij op weg helpen met de juiste code?

Na het invoeren zou het formulier FrmMedewerkers moeten openen met de juiste medewerkersID.

Voor wat? Wat heb je al geprobeerd?

Als het gaat om na te gaan of gebruikersnaam/wachtwoord bestaat in een tabel, zou je de DLookup functie kunnen gebruiken.
Als je daarmee de medewerkerID ophaalt, kan je die meteen gebruiken om met de DoCmd.OpenForm methode het formulier te openen.

Dank je wel.

Word voor mij de eerste keer om DLookup te bruiken. Waar plaats ik die ?

In NaBijwerken van het veld wachtwoord?

De gebeurtenis bij klikken van de OK knop lijkt me het meest voor de hand te liggen.

Er zijn een aantal mogelijkheden, maar als je echt geholpen wil worden, zou ik een voorbeeldje plaatsen. Ik heb zelf verschillende systemen gemaakt met inlogprocedures, dus de juiste code lijkt mij geen enkel probleem. Ik weet niet of je ook rechten levels gebruikt, maar dat zou ik ook zeker meenemen.

Da's een hoop code :). Beter is het dus (nog steeds) als je een voorbeeldje post, waarin we de code kunnen verwerken. Al mag je best even stoeien met één van mijn eigen voorbeelden, die ik hierbij zal posten.

Het is een redelijk uitgebreid inlogsysteem, gebaseerd op een vaste lijst van mensen die in kunnen loggen met een inlognaam en een wachtwoord. De gebruiker krijgt drie pogingen om in te loggen, is het wachtwoord dan nog steeds verkeerd, dan is het: bye bye!

Daarnaast heeft elk wachtwoord een verloopdatum; log je in na die datum, dan moet je eerst het wachtwoord veranderen. Elke gebruiker heeft een eigen toegangslevel, dus je kunt per gebruiker testen wat die wel en niet kan zien op de formulieren. In het voorbeeld heb ik het simpel gehouden: voor elke gebruiker is de voornaam het wachtwoord. Op één gebruiker na; als je dat wachtwoord niet weet of goed raadt, dan lig je er dus na drie keer uit.

Tegenwoordig maak ik liever systemen waarbij ik de inlogaccount van een gebruiker gebruik, dus de inlognaam waarmee ze op een computer inloggen. Daarmee kun je gelijk al checken of iemand toegang heeft op de database of niet, afhankelijk uiteraard of die gebruiker in de user tabel staat. Je hoeft dus geen gebruiker te kiezen om in te loggen.

Daarnaast spijker ik de database ook nog verder dicht door het gebruik van de Shift toets aan banden te leggen. Uiteraard mag de beheerder van de db die wél gebruiken, dus die krijgt als enige dan een knop te zien waarmee de Shift toets weer aangezet kan worden. Die laatste optie is wat technischer, en wellicht voor jou niet nodig.

Bijlagen

Alsjeblieft

Ik heb naar je voorbeeld gekeken. Dat ziet er professioneel uit.

Ik zie bij de tabel met wachtwoorden echter alleen de sterretjes. Is dat de bedoeling?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja; het veld is ingesteld als als wachtwoorden, zodat je niet kunt zien als buitenstaander wat de wachtwoorden zijn. Althans: niet makkelijk ;). Ik kijk zo wel even naar jouw database.

Volgens mij heb je gewoon mijn database opnieuw meegestuurd. Of heb je wat veranderd?

Ik kijk er nu naar.

Volgens mij ben je een formulier vergeten, als ik naar deze code kijk:
Code:
        Forms![TblDatumDagrapport].Filter = "[MedewerkersID] = " & Me.[MedewerkersID]
        Forms![TblDatumDagrapport].FilterOn = True
Er is wél een tabel met de naam "TblDatumDagrapport", (ik heb de taalfout maar uit de naam gehaald) maar géén formulier. Wel dus een formulier "FrmDatumDagrapport". Ik naam aan dat je die bedoelt?

Na het invoeren zou het formulier FrmMedewerkers moeten openen met de juiste medewerkersID.
Ik neem aan dat dit nog steeds staat o_O

Mijn eerdere voorstel met een DLookup is mij nader inzien toch niet zo handig omdat we ook rekening moeten houden met hoofdlettergevoeligheid (denk ik).
Zie bijlage voor de codes die ik onder de knoppen heb gezet. Merk op dat het inlogformulier nu ongebonden is. In jouw versie wordt het eerste record uit de wachtwoordentabel getoond. Dan kan je dus meteen daarmee inloggen. Wijzig je de gebruikersnaam/wachtwoord, dan wordt dat eerste record overschreven.

Bijlagen

Forms![TblDatumDagrapport].Filter = "[MedewerkersID] = " &amp; Me.[MedewerkersID]<br> Forms![TblDatumDagrapport].FilterOn = True

Bestaan inderdaad nog steeds. Sorry voor de verwarinng

k neem aan dat dit nog steeds staat .

Jazeker. Dank je wel voor je info

Beste XPS.

Ik krijg alleen het inlogscherm te zien. De overige inhoud is geblokkeere

Als je op het inlogscherm op annuleren klikt en daarna op F11, verschijnt het navigatiemenu weer.

Oeps ..............
Nog maar even goed getest :mad::eek:

Zat dus nog een fout in.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan