Kan iemand mij op weg helpen met de juiste code?
Da's een hoop code

. Beter is het dus (nog steeds) als je een voorbeeldje post, waarin we de code kunnen verwerken. Al mag je best even stoeien met één van mijn eigen voorbeelden, die ik hierbij zal posten.
Het is een redelijk uitgebreid inlogsysteem, gebaseerd op een vaste lijst van mensen die in kunnen loggen met een inlognaam en een wachtwoord. De gebruiker krijgt drie pogingen om in te loggen, is het wachtwoord dan nog steeds verkeerd, dan is het: bye bye!
Daarnaast heeft elk wachtwoord een verloopdatum; log je in na die datum, dan moet je eerst het wachtwoord veranderen. Elke gebruiker heeft een eigen toegangslevel, dus je kunt per gebruiker testen wat die wel en niet kan zien op de formulieren. In het voorbeeld heb ik het simpel gehouden: voor elke gebruiker is de voornaam het wachtwoord. Op één gebruiker na; als je dat wachtwoord niet weet of goed raadt, dan lig je er dus na drie keer uit.
Tegenwoordig maak ik liever systemen waarbij ik de inlogaccount van een gebruiker gebruik, dus de inlognaam waarmee ze op een computer inloggen. Daarmee kun je gelijk al checken of iemand toegang heeft op de database of niet, afhankelijk uiteraard of die gebruiker in de user tabel staat. Je hoeft dus geen gebruiker te kiezen om in te loggen.
Daarnaast spijker ik de database ook nog verder dicht door het gebruik van de Shift toets aan banden te leggen. Uiteraard mag de beheerder van de db die wél gebruiken, dus die krijgt als enige dan een knop te zien waarmee de Shift toets weer aangezet kan worden. Die laatste optie is wat technischer, en wellicht voor jou niet nodig.