Inloggegevens worden niet meer onthouden na virusverwijdering.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Nadat er een virus is gescand en verwijderd met de Kaperski rescue disc, is er iets met het geheugen gebeurd.
Inloggegevens en ook bankrek. nrs en pasnrs. worden niet meer onthouden, ook al heb ik het vakje onthouden aangevinkt. Kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen, liefst stap voor stap want ik ben 72 en niet zo'n held met computers. Alvast mijn grote dank

Hoi,
allereerst worden je bank- en andere formuliergegevens opgeslagen door je internetbrowser. Afhankelijk van welke browser je gebruikt zou je hem kunnen terugzetten naar standaardwaarden of je browser opnieuw installeren.
Ook zou je nog eens eens een scan door Mbam laten doen (link in m'n handtekening).

Je geeft niet aan welke internetbrowser je gebruikt...Mik heeft gelijk met te zeggen dat je die opnieuw kunt installeren (oude eerst verwijderen en daarna opnieuw installeren - heb je gelijk de nieuwste versie :) ).
Dat je je pc inloggegevens laat bewaren is ok dat doe ik zelf ook met al mijn "veilige" sites (zoals helpmij :p )
Maarre...bankrekeningnummers en bankpasnummers laten onthouden...brrr...kijk uit Petbar.
Voorbeeld...Ik heb jarenlang de Rabobank in mijn bladwijzer gehad, gewoon omdat dat makkelijk was.
Rabobank zelf gaf enige tijd geleden aan dat zulks niet meer veilig was omdat die gegevens in de PC stonden en eventueel gehackt konden worden...
(Ja Joh, wat een wereld).
Het advies was om Rabo bij google aan te vinken ( ik schoon mijn pc elke dag vlak voor het afsluiten volledig op) en dan verder te handelen zoals we gewend zijn...dat advies geven ze niet voor niets.
Mocht je btw echt veilig internetbankieren dan is er nu sinds kort Bitbox - een browser die erg veel lijkt op firefox, maar speciaal is dichtgetimmerd voor internetbankieren. http://www.bitbox.nl/

sxxs en we horen van je

Ik heb windows Internet explorer 8, voor XP is er geen nieuwere.

Hallo Mik,
Bedankt voor je reaktie. Kan je mij precies vertellen hoe ik windows internet explorer 8 kan terugzetten naar de standaard instellingen. Ik heb wat geprobeerd, maar geen resultaat en ik weet niet of ik het goed gedaan heb. Vond geen vak internet explorer terugzetten naar standaardinstellingen. Ik heb malwarebytes gedownload, 2 virussen weggewerkt, maar inloggegevens worden nog steeds niet onthouden. Is malware vergelijkbaar met AVG? Heb geprobeerd AVG te downloaden met firewall uitgeschakeld, maar krijg steeds een set up fout. Moet je bij het downloaden eerst op opslaan klikken en daarna op uitvoeren?
Ben wat benauwd om internet explorer opnieuw te downloaden omdat ik misschien het risico loop helemaal geen browser meer te hebben en niets meer kan doen met de PC.
Hoe nu verder?

petbar,

Klopt wat u zegt eerst klikken op Opslaan dan op Uitvoeren. Als ik u was zou ik mij verder niet te veel zorgen maken, want in het uiterste geval, kunt u altijd opstarten in Veilige modus. Daar kunt u dan eventueel een herstelpunt terug zetten. Maar dit is dan in een uiterst geval, want als u dan een herstelpunt terugzet kan het zijn dat dat virus ook weer terugkeert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is inmiddels opgelost. het bleek dat ccleaner automatisch aan het werk ging bij het opstarten. Ja dan zijn alle inloggevens natuurlijk weg. Maar aan allen die gereageerd hebben mijn dank.
Petbar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan