Inloggeluidje... dan meteen: uitloggeluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wicks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2005
Berichten
4
Beste mensen, even de aandacht voor het volgende:

Kennissen van mij hebben een (redelijk oude) Acer Aspire 3000. Nu konden ze niet meer internetten en het bureaublad-achtergrondje was een wallpaper waarop stond dat er een Trojan was gevonden. Daar begon het mee.

Omdat ik vrij handig ben met computers ( :p ) toch maar eens even naar kijken. Hmm... internet... IExplorer openen... inderdaad, doet het niet! Kijk eens rechts onderin, gewoon verbinding met draadloos netwerk. Dus ik Firefox op een usb-stick gezet en geïnstaleerd.... voilá! Zie hier! Internet! Nu nog iets doen aan al die virussen, dus ik heb een paar programma's geïnstalleerd. Hieronder ook CCleaner en Hijackthis. Ik heb ook wat bij het opstarten gerommeld. De normale tray en windows-applicaties verder onberoerd gelaten. Echter...

Wanneer nu de computer opgestart wordt loopt hij prima alle stappen af... tot bij het inloggen. Waar hij voorheen gewoon automatisch inlogte doet hij dat ook wel... dan krijg je het inlogdeuntje te horen -ting-ding-duh-tie-ding- maar vervolgens ook meteen -tie-die-duh-de-. Ofwel, je word meteen weer uitgelogd. Welkom met het user-icoontje. Klik je die aan dan wil 'ie weer inloggen, zie je het bureaubladachtergrond, maar gebeurd er weer het zelfde en ben je weer terug bij het Welkomstscherm. De computer opstarten en dan 'laatst werkende instellingen gebruiken' maakt geen verschil. Ook zit er geen recovery partitie op en zoals ik het nu net heb geprobeerd wil 'ie ook niet starten van een XP Installatie CD-ROM (zelfs al zeg ik: start boot van CD-ROM).

Ik sta open voor suggesties om weer in Windows te kunnen komen. Het is knap ***lig als ik nu iemand anders laptop naar de knoppen heb geholpen omdat ik zo handig met computers ben... :p Iemand een idee?

In ieder geval hartelijk bedankt alvast!
 
en veilige modus doet die het wel ?

Hmm... Ik had het in ieder geval zo vér dat 'ie nu de CD-ROM wilde lezen.
Maar wanneer ik dan een systeemherstel wil doen, wordt er gevraagd om een diskette.
Als ik dat niet doe en windows opnieuw wil installeren (vond de eigenaar verder ook geen probleem wanneer het zo ver zou komen... wel wat jammertjes), dan wordt er gevraagd wat voor een computer het is een Standaard PC, Multi Processor PC, Compaq pro... bla bla.

Veilige modus heb ik namelijk ook al geprobeerd, maar dat wil niets helpen. Ik start op... dan volgt het inloggeluidje, zie ik ook het bureaublad-achtergrondje (bij normale modus) en komt er heel kort een soort commandvenstertje waar verder niks op staat en dan het uitlogdeuntje waarna je doodleuk weer op het welkomst-scherm wordt afgeleverd. Ook in veilige modus, alleen dan is naást de user-account het ook mogelijk als Administrator in te loggen. In beide gevallen wordt er gezegd: "Uw persoonlijke instellingen worden geladen..." en meteen ook weer "Uw persoonlijke instellingen worden opgeslagen".

+ De Installatie XP-disc wordt nu goed gepakt. Wanneer ik herstel console open wordt er echter gevraagd om een admin-password, die er niet op schijnt te staan. Geef ik een blanco antwoord met ENTER dan is het onjuist en wordt herstel niet doorgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
kijk hier eens naar dan ? misschien dat het lukt

klik
However, if you forgot your password and do not have a Password Reset Disk, you must find a different strategy to recover your password.
...
# Once you have accepted the licensing agreement, a set up screen will popup that will give you the option to do a repair. Select the repair option.
# The repair option should start running immediately and might take a few minutes to check your disks, files, etc.
...
Helaas wil hij dus niks repareren zolang ik geen password invoer. Dus ik krijg ook nergens een Shift+F10 voor elkaar. Ik probeer wel een nieuwe installatie joh. Dan maar alle bestanden kwijt. Kan ik ook niks meer aan doen. :p De eigenaar zal allang weer blij zijn te kunnen internetten en in Windows te kunnen komen. Hmm, dat lijkt wel te kunnen. Gelukkig is zijn computer gepartitioneerd (drie stuks). Ik zal ff bellen om te vragen waar de meeste belangrijke bestanden / persoonlijke documenten staan, dan doe ik een nieuwe installatie op de andere. :p
 
haal dan de harde schijf er even uit en kopieer alles wat van belang is en op de windows partitie staat naar de andere partities
als je de mogelijkheid daarvoor hebt :p
 
haal dan de harde schijf er even uit en kopieer alles wat van belang is en op de windows partitie staat naar de andere partities
als je de mogelijkheid daarvoor hebt :p
Hardeschijf uit een laptop halen?
Zoveel gedoe ga ik me niet eens op de hals halen! ;)
De installatie op de D: partitie is net afgerond, ik denk dat het zo moet lukken.
Ik heb in ieder geval weer beschikking over windows!
/kijkt even rond...
Ja, ik heb gewoon toegang tot de C: partitie en zie alle bestanden gewoon nog staan!
Niks aan het handje dus! :D Wir haben es wieder geschaft!
Nu een boel aan updates... drivers en dat soort meuk installeren.
Wat mij betreft een slotje, ik heb weer een werkende windows voor iemand.
Toch bedankt voor het meedenken! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan