Inloggen en dan... NIETS

Status
Niet open voor verdere reacties.

garfield_nl

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
26
Namens een vriend een vraag:

Hij kan netjes inbellen met 12Move, maakt ook netjes verbinding en daarna gebeurt er niets meer.
Er wordt niets ontvangen of verzonden qua bits. Bij status van Verbinding staat: 218 verzonden, 314 ontvangen. Ongeveer die grootte...
Dit is zomaar van het ene moment op het andere gebeurd.
Dus ook email verzenden ontvangen wordt niet uitgevoerd. Hij heeft een gewone telefoonlijn, 56k modem. Voor die tijd draaide alles als een trein.

Wie kan ons helpen?
 
Krijgt hij wel een ip-adres toegewezen van de server.

is te cheken met winipcfg via run
 
Zal ik proberen. Kan pas vanmiddag.

Wat als er nu wel een wordt toegewezen?

En wat als er nu geen een wordt toegewezen?
 
Controleer dan gelijk de instellingen. Met name de DNS instellingen kunnen ervoor zorgen dat je niet meer kunt surfen en mailen terwijl je wel verbinding hebt
http://www.12move.nl/content/article/503511.htm

En schrijf gelijk de foutmelding van outlook express (of welke hij ook gebruikt) op. Daar kun je heel veel informatie uit halen

En scan gelijk even op virussen, die zijn ook zeeeeer actief de laatste 2 weken www.housecall.nl
Groetjes, Tanja
 
Wauw, dank je wel voor deze tips ga ik zeker even proberen.

Mocht iemand nog meer tips of mogelijkheden hebben dan hoor ik dat graag. Ik zal opnieuw alle instellingen controleren.

Toch wel raar dat dan ineens kan veranderen toch?? Of gebeurt dat dan ook door een virus??
 
Een virus kan tig problemen veroorzaken op je pc. Ook dat je programma's niet meer kan openen en dergelijke. Soms is het zo (is bij een kennis gebeurd) dat iemand op een site komt die een ander inbelnummer nodig heeft (bv sexsites?)

O ja, dat brengt me op het volgende : Controleer bij externe toegang (hangt van je windowsversie af) of er ALLEEN 12move staat. Alle andere verbindingen verwijderen. Ook in outlook kijken of het account op 12move staat (op standaard)

Ik heb dit een keer meegemaakt met een oudere man die op "gezonde"site zat te kijken. Toen werd er steeds verbinding gemaakt met dat account. Zelfde sympthomen. Wel verbinding, rest niets

PS geef nog even door welke windowsversie het is en welk emailprogramma

Groetjes, Tanja
 
Het is win98 en outlook 6.0 heb ik voor hem erop gezet.

Verder heb ik tijdelijk een freeler verbinding erop gezet.

Maar die doet hetzelfde als de 12move instelling. Wel heb ik daar geen DNS en andere ingesteld. Dit gebruik ik ook zo thuis en draait daar als een trein.
 
met de freeler instellingen kun je geen 12move mail ophalen denk ik omdat de pop en mail server anders zijn. Je zou dan wel moeten kunnen surfen

met win98 moet je kijken of hij met verbinding maken ook verbinding met 12move maakt. In outlook express kun je kijken onder extra, account. Die moet standaard op 12move staan. (of heb je echt OUTLOOK, dan weet ik niet waar je dat in moet stellen)

Uit mijn hoofd kun je de DNS instellingen vinden als je rechtsklikt (in externe toegang) op 12move verbinding, dan eigenschappen, en dan tcp-ip instellingen.

Succes en laat even weten als het gelukt is?
Groetjes, Tanja
 
Het klopt 12move kan alleen maar via 12move inbelnummer. Freeler zou wel moeten kunnen surfen, maar helaas hij doet niets.

Ik houd jullie op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan