Inloggen en resetten lukt niet bij linksys WRT120N

• Onderwerp starter Onderwerp starter snem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snem

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Na een hele tijd goed te hebben gewerkt, heb ik mijn Linksys WRT120N weer vervangen voor een andere (deze wilde ik goed getest hebben voordat ik deze bij een tante plaatste). De linksys heeft ongeveer 2 weken zonder stroom in de kast gelegen. Nadat ik deze weer terug heb geplaatst, werkt deze niet meer...
Nadat de linksys weer terug geplaatst was wilde ik de beveiliging weer goed instellen, aangezien de SSID onzichtbaar was, en ik de naam niet meer precies wist :o
Na het ip adres van de router in te voeren (192.168.1.1) moesten de gegevens van de router worden ingevoerd om in te kunnen loggen. Alleen deden de gegevens het niet meer, die ik hiervoor ingesteld had.
Mijn volgende stap was het resetten, terug naar standaardinstellingen, zodat ik in kon loggen met Admin.
Jammergenoeg werkt het resetten niet,, na de reset knop voor 1 minuut in te drukken gaan de lampjes nog steeds niet knipperen, en is deze dus ook niet gereset. De stroom voor een bepaalde tijd er vanaf halen heeft ook geen zin.

Is er misschien een mogelijkheid om de firemware opnieuw te installeren zonder dat ik in hoef te loggen op de router?

PS: het installatie programma van linksys werkte ook niet

Hoi,

Ehh, je weet dat je de stroom op de router moet laten om hem met de resetbutton te kunnen resetten .... tóch?
Tip: koppel alle kabels (behalve de voeding) eens los.
Neem het uiteinde van een paperclip (sommige voorwerpen, zoals een pen, blijken toch nog te 'stomp' om de resetbutton voldoende ingedrukt te krijgen)

Hoi,

Ehh, je weet dat je de stroom op de router moet laten om hem met de resetbutton te kunnen resetten .... tóch?
Tip: koppel alle kabels (behalve de voeding) eens los.
Neem het uiteinde van een paperclip (sommige voorwerpen, zoals een pen, blijken toch nog te 'stomp' om de resetbutton voldoende ingedrukt te krijgen)

Sorry dat ik dit er niet bij heb geschreven,, maar dat was wel zoals ik het gedaan had..
Stroom aangesloten, wachten totdat de router is opgestart en vervolgens de reset knop (rood, klein aan de achterkant) ingedrukt met een schroevendraaier voor ruim 1 minuut.

Dat hielp dus niet..

Ook heb ik de wachtwoorden op verschillende manieren ingevult:
Admin
admin
Administrator
administrator
linksys
Linksys
en ga zo nog maar een tijdje door....

Alleen de gebruiker ingevult, en alleen het wachtwoord ingevult.
Niks hielp...

Gebruik s admin ipv Admin
Hier vind je een gebruiksaanwijzing:
http://www.manualnguide.com/dl/24911

Tja, of gewoon de nederlands-talige bij Linksys zélf natuurlijk ......

@snem:

Een schroevedraaier kán al te dik zijn. Gebruik dus, zoals ik aangaf, bijvoorbeeld het uiteinde van een paperclip en druk met enige kracht in .....
Bij inloggen in je router sluit je hem dus bekabeld aan op een computer.
Het ip-adres dat je standaard invoert is: 192.168.1.1
Bij gebruikersnaam (username) vul je niets in
Het wachtwoord (password) is: admin (kleine letters)

Laatst bewerkt:
Reset

30 sec of 1 minuut bull****

gewoon 3 sec en loslaten dan is hij gereset heb het net toevallig het ondervonden!!!!

Groeten Base

reset lukt inderdaad NIET !!

Hallo,

Bij het speuren op internet kwam ik mijn eigen probleem hier dus ook tegen.
Het resetten LUKT NIET !!
Het is notabene een router zó nieuw uit de doos (2e hands, maandje oud, met rekening erbij).
Internet doet het prima, maar ik kan niet in de setup komen.

Met een pen 60 seconden de reset knop ingedrukt gehouden, daarna 60 seconden uitgezet, weer opstarten.... maar ho maar, 'admin' wordt NIET geaccepteerd!
(ook 30 seconden heb ik geprobeerd)

Ook de bijgeleverde installatie-CD komt niet verder. Hij zegt wel netjes welke kabels je aan moet sluiten, maar hij loopt stuk op "Wachten op router".
Na een heeeeele lange tijd zegt ie: De kabel is niet aangesloten. (??)

Ik krijg wél netjes een IP-adres (192.168.1.100) en kan gewoon internetten. Het Windows-netwerkcentrum merkt hem echter aan als een "Openbaar netwerk", en dat wil ik uiteraard niet. Als ik naar 192.168.1.1 vraagt-ie een wachtwoord, en heb al duizend keer van alles geprobeerd in allerlei varianten.
<blank>/admin
Admin
ADMIN
user/user
admin/default
default/admin
default/ADMIN
default/Admin
user/admin
admin/user
en nog 1000 andere combi's, admin werkt nog steeds niet!

De reset-knop werkt wel, want als ik hem opstart met de reset-knop ingedrukt, kom ik met 192.168.1.1 in een scherm waarin ik de firmware kan upgraden. Zelfs dát heb ik gedaan met de laatste versie (FW_WRT120N_1.0.04.002.bin).

Maar het mocht niets baten.....

Wie kan mij verder helpen??

**EDIT**
Een zéér groot mysterie gebeurde zojuist:
Ik las ergens van iemand dat 3 seconden genoeg was, en ik dacht "ach, why not..." (was toch al uren bezig, meer uit cynisme dat ik het even probeerde).
Dus ik druk weer op reset, zag na 3 tot 5 seconden alle lampjes ineens uitgaan, en liet los. Ze gingen echter niet direct weer aan. Na een minuutje niks doen (niet uitgezet! zat juist te denken wanneer ik hem terug zou sturen) zag ik de boel ineens weer gaan knipperen, en dacht: "zou het....?".
Ik weer proberen, en VOILA!!! HET WAS GELUKT !!!!:D

Dus voor iemand met hetzelfde euvel laat ik dit berichtje maar even staan.
Toch bedankt voor alle eventuele moeite!
:thumb:

Laatst bewerkt:
@Viper71,

graag een eigen topic aanmaken. Het is hier niet toegestaan mee te liften met iemand zijn / haar topic.

Laatst bewerkt:
@Viper71,

graag een eigen topic aanmaken. Het is hier niet toegestaan mee te liften met iemand zijn / haar topic.

Mee te "liften" ??
Dat klinkt alsof ik op een slinkse manier iemand loop te belazeren voor mijn eigen gewin....
Mijn enige doel is om een bijdrage te leveren aan de issue, o.a. ter wille van de volledigheid en duidelijkheid van het probleem (en dat het dus geen verdwaald incident is!).

Heb daarom inmiddels mijn eigen oplossinkje onderaan erbij gezet (voor de geïnteresseerden).
Ik had overigens erg graag gewild dat iemand (zoals ik) dit ook al eerder had gedaan, dan was ik een stuk sneller klaar geweest. (Wat volgens mijn bescheiden mening toch ook het hele doel van deze site is??)

Snap sowieso niet dat hetzelfde probleem in meerdere topics verspreid zou moeten worden (???)
Maar goed, als mijn bijdrage niet op prijs wordt gesteld, dan staat het jullie uiteraard vrij om mijn post te verwijderen.
Maar kennelijk heb ik dan het doel van deze site niet helemaal begrepen. (Bij de term 'helpmij' krijg ik tenminste de indruk dat de site bedoeld is om mensen 'verder te helpen'. De enige reden ook overigens dat ik mijn 'oplossing' bijgevoegd heb en de post heb laten staan.)

Maar als mijn post de heren beheerders niet bevalt, dan staat het ze uiteraard vrij om deze weer te verwijderen. (Daar ga ik niet over.)

:confused:

Mijn fout, ik begreep dat je jou eigen probleem hier plaatste en naar een oplossing zocht.:o

Mijn fout, ik begreep dat je jou eigen probleem hier plaatste en naar een oplossing zocht.:o

Dat was in eerste instantie ook zo, klopt exact!
En aangezien mijn probleem exact hetzelfde was als die van de topic-starter, leek het mij efficiënter en zinvoller om mijn verhaal dan ook maar hier erbij te zetten. (In het kader van een correcte catalogisering, en geen onnodige 'vervuiling' te veroorzaken.)
Ik las bijvoorbeeld reacties die suggereerden dat de topicstarter de resetknop gewoonweg niet goed had ingedrukt, of vast een typefout moest hebben gemaakt, etc. En ik wist inmiddels dat het zéér zeker niet lag aan 'dom' handelen, of het niet juist opvolgen van instructies.

Maar even voor de duidelijkheid:
Als ik mijn exacte probleem al ergens tegenkom, moet ik dan tóch een nieuwe topic daarvoor aanmaken? Komt een dergelijk 'versnippering' werkelijk de overzichtelijkheid en een snellere oplossing ten goede?
:confused:

Inderdaad ook al heb je exact hetzelfde probleem een eigen topic aanmaken. Uit de voorwaarden;
'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.
Het is namelijk ook verwarrend voor diegene die helpen, als er twee dingen door elkaar lopen, ondanks dat het probleem hetzelfde is. Je hebt daarnaast te maken, dat je zeer zelden met het probleem ook exact hetzelfde systeem hebt.

Inderdaad ook al heb je exact hetzelfde probleem een eigen topic aanmaken. Uit de voorwaarden;

Het is namelijk ook verwarrend voor diegene die helpen, als er twee dingen door elkaar lopen, ondanks dat het probleem hetzelfde is. Je hebt daarnaast te maken, dat je zeer zelden met het probleem ook exact hetzelfde systeem hebt.

In essentie kan ik daar ook zeker een heel eind in meegaan. Symptomen kunnen gelijk zijn, terwijl de oorzaken ver uit elkaar kunnen liggen. Inderdaad afhankelijk van configuratie, gebruikte software, instellingen, e.d.
Zoals het symptoom 'niet op internet kunnen komen' uiteraard duizend-en-één oorzaken kan hebben. De kans dat het dan inderdaad om exact hetzelfde probleem gaat is dan ook zeer klein tot nihill.

In dit geval ging het echter om een zeer specifieke klacht van een zeer specifiek apparaat, namelijk dat de reset-procedure van de router 'Linksys WRT120N' niet werkt zoals beschreven in de instructies en manuals. Dit had dus derhalve ook niets meer te maken met een persoonlijke configuratie of een toevallige instelling die anders zou staan, maar enkel om een duidelijke fabrieksfout in een specifiek router-model.

Ik meen in dit geval dus ook juist gehandeld te hebben (naar mijn bescheiden mening:rolleyes:), en dat mijn 'inbraak' op deze topic enkel maar kan bijdragen aan het oplossen (of omzeilen) van het probleem.

Ik begrijp uiteraard uw redenatie en ben het daar in 98% van de gevallen ook zeker mee eens. Ik hoop dat u het ook met mij eens bent dat (althans in dit specifieke geval) deze regels/argumenten een beetje hun doel voorbij zouden schieten (er zouden dan twee exact gelijke topics ontstaan, waarbij lezers van de één wellicht informatie van de ander zouden mislopen).

Overigens wel mijn complimenten voor de site en de goede en alerte monitoring!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan