inloggen in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
ik heb een abonnement bij @home en dus een kabelmodem, doordat ik een laptop heb, heb ik dus een router aangeschaft en wel van D-link, de de DWL700AP,
in mijn laptop zit de pccard ook van D-link DWL-610
nu staat in de beschrijving van de draadloze router, dat ik in de adresbalk moet intypen: 192.168.0.50
dan kom ik in de router, maar dat lukt niet, ik kan dus niet inloggen en kom dus niet in de settings;

ik heb wel verbinding en als ik kijk naar de status, dan zie ik het IP nummer staan, dat ik voorheen ook had, zonder die router.
Ik wil dus in die router, ook om de beveiliging in te stellen.
Wat is nu te doen ?
gr, john
 
Netwerkkabel in je router en laptop stoppen om zodoende je router te configureren
 
Hallo Jobo182,
Ik denk dat je het draadloos probeert en dan lukt het nooit.
Om de configuratie van de router te kunnen benaderen moet je altijd met kabels werken.
Je cc nummer van @home in je router inbrengen en even je mac-adres clonen en dit safen en klaar is Jobo.
Vr gr. B.Kat
 
ok, maar hoe moet ik dan de laptop verbinden met de router ? er gaat dus een kabel (vanuit de muur) naar het modem van @home, van daaruit een kabeltje naar de draadloze router (D-link DWL700AP), ik kan dan dus geen verbinding maken tussen router en laptop, omdat ik nergens meer een kabeltje kan insteken in de router, die dan naar de laptop moet gaan.
hoe dan verder ?
gr, jobo
 
Meestal zit er op een Router ook een of meer netwerkkabel uitgangen.
B.Kat
 
dag B. Kat
maar niet dus op het Air DWL-700AP 11 Mbit draadloos Access Point van D-Link
hier kan dus alleen het stekkertje van het kabelmodem aangesloten worden, voor de rest is er geen in of uitgang,
dit zijn de productkenmerken:

Interoperabiliteit voor 2,4 GHz draadloze LAN's volgens industriestandaard 802.11b
Datatransmissiesnelheden van 11 Mbps
10/100 Mbps Fast Ethernet poort met automatische detectie om draadloze LAN's op een op Ethernet gebaseerd netwerk aan te sluiten
Ingebouwde repeater-functie
Ingebed TKIP-beveiligingsmechanisme
Client-toegangscontrole op basis van MAC-adres
Web-gebaseerde configuratie
DHCP-server

ik kan dus niet inloggen via het nummer dat in de beschrijving staat: 192.168.0.50 om in de setting te komen of is er nog een andere mogelijkheid ?
gr, john
 
Vraag bij de winkel waar jue hem hebt gekocht of ze iets kunnen doen.
Want zo zou je nooit in je config van je oruter komen:(
 
zal ik doen, hopelijk levert dat wat op.......
wat via het boekje met de handleiding kom ik er niet uit.
gr, john
 
Hier staat het volgens mij vrij duidelijk, wel je eigen provider gegevens gebruiken.

D-Link
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan