inloggen in XP op server?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, *

Ik heb een paar XP-systemen geïnstalleerd, en ze gedragen zich verschillend.

Systeem 1 geeft een inlogscherm met werkgroepnaam (of hoe het heten mag) en daarmee kan ik op de server inloggen
Systeem 2 geeft geen werkgroepnaam, en ik kan alleen lokaal inloggen.

Nu weet ik al: Deze computer -> rechts klikken -> Eigenschappen en dan kan ik de computer identificeren en ook de werkgroepnaam invullen.

Op Computer 1 krijg ik dan een knop Netwerk-ID te zien, maar op Computer 2 ontbreekt die.
De server is vanaf beide computers bereikbaar, ik kan met NET USE alle shares openen, maar hoe word ik nou lid van het netwerk als de knop NETWERK-ID er niet is?

Klopt, je moet op pc 2 ook niet netwerk id hebben maar de knop eronder. Wijzigen. Hier kun je domein/werkgroep instellen + computernaam.

Klopt, je moet op pc 2 ook niet netwerk id hebben maar de knop eronder. Wijzigen. Hier kun je domein/werkgroep instellen + computernaam.
Beadnkt. Het vervelende is dat dat wel zegt "welkom bij werkgroep LIEMERS-MUSEUM" maar dat er vervolgens na herstarten niets veranderd is.
Ik wil gewoon inloggen met werkgroepnaam, maar dat schermpje verschijnt dus nooit!

Beadnkt. Het vervelende is dat dat wel zegt "welkom bij werkgroep LIEMERS-MUSEUM" maar dat er vervolgens na herstarten niets veranderd is.
Ik wil gewoon inloggen met werkgroepnaam, maar dat schermpje verschijnt dus nooit!
Ik bedoel dus, dat ik ALLEEN een schermpje met gebruikersnaam en wachtwoord krijg. Geen vakje met "domeinnaam" of "werkgroepnaam".

En als ik vanuit een DOS-box NET USE h: /HOME opgeef, blijk ik inderdaad niet ingelogd te zijn.

En nogmaals: ik kan bij de server, ik kan alle shares activeren. En vanaf andere machines kan ik WEL inloggen!

En als ik in het vakje "gebruikersnaam" zet LIEMERS-MUSEUM\jjge dan zou ik ofwel een foutmelding ofwel een login verwachten, maar ik kom gewoon binnen en ik heb nog steeds geen home directory op de server

Is systeem 2 een Xp Home machine?
Ja, inderdaad. En de andere is Professional. Nou, dat verklaart iig iets. Maar je gaat me toch niet vertellen dat inloggen met Home helemaal niet kan, hoop ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan