inloggen met een router op een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firescorpion

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Hallo,

Ik zit op kamers, hier heeft men een netwerk aangelegd waar ik op moet inloggen met mijn kamernummer en wachtwoord. Mijn pc is aangesloten op een UTP-kabel.

Ik wil zelf een draadloos netwerk hebben, zodat ik ook met de laptop en de telefoon op internet kan in de buurt van mijn kamer. Er moet dus een draadloze router komen.

Nu ben ik op zoek naar een router die zelf kan inloggen op het netwerk. Zodat ik op mijn desktop, laptop en telefoon meteen op internet kan gaan. Zonder eerst te moeten inloggen met mijn kamernummer.
Mijn vraag is of dit bestaat of via een omweg mogelijk is? Waar moet ik dan specifiek op letten als ik een router zoek?
Alvast bedankt!

Groeten, Firescorpion

Hoi,

Dat kan niet zonder medeweten van de 'beheerder' van het netwerk/de router.
Je zou het ipnummer van die router als gateway kunnen instellen in de door jou aan te schaffen router, maar dat moet dhcp voor dat netwerk uitgeschakeld zijn.

Afhankelijk van de internetverbinding van het bestaande netwerk, zou je kunnen kijken of er mogelijk een telefoonlijn (of de cai-aansluiting) vrij is.
Tenslotte draadloos internet, maar zoals je wellicht weet is dat een dure oplossing.

Bedankt voor je reactie :thumb:, maar helaas is het niet mogelijk om iets aan het bestaande netwerk aan te passen. Ik heb ook geen telefoonlijn beschikbaar.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar met telefoon op internet gaan, dan bedoel ik met mijn mobiele telefoon (HTC). ;)

Vandaag heb ik nog iets kunnen vinden, 2 topics in het engels, die wat precies hetzelfde willen als mij.

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=1393596
http://www.sevenforums.com/network-sharing/118860-using-router-network-authentication.html

Helaas beide zonder resultaat...

Groeten, Firescorpion

Hoi,

Nee, dat bedoel ik niet. Bedankt voor het meedenken. Ik ben op zoek naar een router die kan inloggen op een netwerk dat authenticatie nodig heeft. De authenticatie is nodig voor op internet te kunnen surfen.
Op de router wil ik mijn desktop aansluiten en via wifi, de laptop en mijn htc verbinden. Zodat ik met 3 apparaten tegelijk op internet zou kunnen, zonder met ze alle 3 te moeten inloggen.

Groeten, Firescorpion

Ik wilde even vermelden dat ik zelf een oplossing heb gevonden.

Een router die zelf op een netwerk (dat authenticatie nodig heeft) in kan loggen, bestaat niet.

Wel is het mogelijk om een gewoon een router te plaatsen. Dan moet je met één apparaat inloggen en dan heeft de rest (via wi-fi, laptop + htc) ook gewoon internet toegang. Aan de router hoef je niks in te stellen.
Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik geen andere pc's kan vinden in mijn netwerk. Maar dat is een nieuw probleem ;)

Bedankt voor het meedenken!

Groeten, Firescorpion

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan