Inloggen op de krant

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hoi beste mensen,

Ik kan niet meer inloggen op de Volkskrant, alwaar ik een digitaal abonnement op heb.
Vul ik het e-mail adres en wachtwoord correct in, dan vliegt de boel eraf en de invulregels staan dus weer blanco.
Soms lukt het na vele malen proberen in het profiel te komen. Klik ik dan in het profiel op wachtwoord (het door de volkskrant gegeven wachtwoord moet worden gewijzigd in een veilig, eigen wachtwoord) dan krijg ik weer het inlogformulier en dus niet het scherm om het wachtwoord te wijzigen. Vul ik daar het e-mail adres en wachtwoord in, dan vliegt de boel er weer af.
Ik heb al diverse malen contact met de krant gehad. Zij zeggen dat ze van hun kant geen problemen ondervinden. Ik dus wel. Het was al zo gegaan op een gegeven moment onder XP, nu heb ik W7 schoon en fris staan en het probleem blijft.

Wie weet wat hier aan de hand is.

Groeten,
jan45678

Gebruik eens een andere browzser of andere computer

Hoi Jedi,

Bedankt voor je reactie.
In IE ging het in één keer moeiteloos goed.
Een andere computer heb ik niet geprobeerd, daar ik W7 op een andere computer heb geïnstalleerd dan waar XP op stond.

Weet je ook hoe ik de Volkskrant kan lezen in firefox? Dit is járen goed gegaan. Op een gegeven moment werd het moeilijk. Meerdere malen inloggen. En op een gegeven moment zo goed als gekmakend moeilijk.

Groeten,
jan45678

Ik heb zelf Firefox, maar ik kan niet ontdekken dat er gekke dingen zijn ivm inloggen.
Wat je in ieder geval kunt doen, zet Lastpass op je pc. Deze vult de gegevens voor je in.
Dat scheelt een hoop invullen als je aan het uitproberen bent.

Het plezier was van korte duur. Kennelijk zo'n zeldzaam moment dat ik er doorheen ben gekomen. Nu kan ik dus in I.E. ook niet meer inloggen. Het wachtwoord heb ik kennelijk wel kunnen wijzigen. Er is geen aanwijzing dat het niet goed is gegaan. Hij geeft steeds ongeldig of onbekend wachtwoord, terwijl het goed wordt ingevuld. Als ik een nieuw wachtwoord aanvraag bij de Volkskrant, geven ze thans een link en deze schakelt door naar firefox. Daar krijg ik 'Er is een fout opgetreden. Invalid password. Reset token.' En de link 'resend token' werkt ook niet.
De Volkskrant heeft een bericht gekregen van mij.

Groeten,
jan45678

Hoi Jedi en anderen,

Lastpass bewaar ik even voor later. Voor het geval dat dit de boel erger maakt. Er staan al zoveel instellingen.

Ik ben binnen gekomen in Firefox. Even de boel gelaten en toen de door de krant gegeven link opnieuw geprobeerd. Hij gaf het scherm wachtwoord bevestigen, wat ik heb gedaan. Op de site kwam ik via aanmelden binnen. Eigenlijk moet je dan zonder opnieuw aan te melden door kunnen naar de digitale krant, maar dit werkt dus niet. Op de digitale krant pagina lukte het na 2 inlogpogingen.
Ik moet maar even afwachten of het zo blijft gaan. Een antwoord heb ik van de krant nog niet gekregen.

Groeten,
jan45678

Heb je misschien een adblocker of zo ?
Ik mag aannemen dat je een heel simpel wachtwoord hebt genomen, om te testen ?, anders blijf je typen. (en meer kans op fouten tijdens het typen)

Adblocker gebruik ik niet. Inmiddels is het een eigen, veilig, wachtwoord dat correct wordt ingevuld.

In I.E. is het vandaag goed gegaan. In Firefox wil niks (meer). Het verschil tussen I.E. en Firefox bij mij zijn instellingen. In I.E. heb niets gedaan; in Firefox gebruik ik cookie blokkeren, NoScript en Ghostery. De Volkskrant dwingt hiervan niets te gebruiken, dat is me (al langer) bekend. Als cookies niet worden toegestaan, kom je er niet in. Staat NoScript aan, dan krijg je mededeling dat de boel niet functioneert. Bind je de Volkskrant spionnen een blinddoek voor, dan wordt het scherm wit. Dus de Volkskrant staat in de cookie blokkeren onder uitzonderingen, toestaan voor een sessie. NoScript is bij hun uitgeschakeld, het logo is blauw. En de spionnen staan ook allemaal op toegestaan. En toch werkt het niet. Kennelijk is er nog iets, een knop die ik niet heb of waar ik geen weet van heb.

Ik wil niet graag gedwongen worden I.E. te gebruiken. Vooral niet omdat ik daar, voor zover ik weet, de cookies niet kan blokkeren en omdat ik deze brouwser niet zo goed ken daar hier eigenlijk nooit mee werk. Onder het vorige OS, XP, is de computer eens stil komen te staan. Verzopen in tracking-cookies. Deze hebben kennelijk schade aangericht, want nadien heb ik tracking-cookies niet meer kunnen toestaan. Deed ik dit wel, dan stond de computer binnen 10 dagen stil. Wéér verzopen. Ook een rotzak als de yieldmanager, die de status van een hacker had, moest ik er dan uitplukken. In Firefox kan ik dit spits houden.

Hoe kan het komen dat, ondanks dat alles wordt toegestaan in Firefox, het niet functioneert zoals in I.E.?

Beste mensen,

Zucht, zucht...........ik lijk eruit te zijn. Zoals geschreven staat de Volkskrant in Firefox in cookie blokkeren onder uitzonderingen, toestaan voor een sessie. Dit is het adres van de site waar iedereen op kan komen. In Firefox moet je, in tegenstelling tot in I.E., opnieuw aanmelden als je op de digitale krant komt. Dit heeft een ander adres. Sinds ik dit adres heb toegevoegd in cookie blokkeren, eveneens als toestaan voor een sessie, kom ik er in één keer in.
Tevens heb ik nu wat spionnen kunnen blinddoeken. Helaas niet allemaal, dat pikt de Volkskrant niet.
Het is me wel wat met al die beveiliging. Daar zal nog weleens drama en een topic uit voortkomen.

@ andré:
Firefox gebruikt aangepaste instellingen voor de geschiedenis. De browser onthoudt dus de geschiedenis niet. Ccleaner ga ik wel even draaien.

Allen héél erg bedankt voor de hulp en het meedenken,

Groeten,
jan45678

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan