Inloggen op domein mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gaat alleen werken als je een eigen mailserver inricht. Die mailserver moet dan ook nog gewoon bereikbaar zijn op poort 25 TCP, dus mag niet op een thuisabonnement zijn aangesloten, want op thuisabonnementen is poort 25 dicht. (*)

Als je nu een VPS (Virtual Private Server) hebt, dan zou je daar zo'n mailserver moeten kunnen inrichten zonder tegen de poort 25 blokkade aan te lopen.

Je zult (na inrichting van de mailserver) nog in de DNS van je Internet-domein zgn. MX-records moeten maken, zodat bekend is waar de mail kan worden afgeleverd die naar je wordt verstuurd.

(*) Er is een mogelijkheid om dat toch te fixen: Gebruik maken van de diensten van een mail-relay service. Sommige providers hebben een mail-relay service en anders moet je uitwijken naar een mail-relay service op Internet, zoals Rollernet, die dan de mail kan doorsturen naar jouw ip-adres op een andere poort dan poort 25 (bijv. poort 2000).
Andere mogelijkheid is een mail-service aan te schaffen waar de mail wordt afgeleverd die jij van (vanaf jouw mailserver) weer kunt ophalen met een pop-connector.
In alle gevallen zal de uitgaande mail moeten worden verstuurd via de mailserver van de provider, dus (bijv.) mail.ziggo.nl smtp.xs4all.nl etc., net zoals de uitgaande mail van je @ziggo.nl en @xs4all.nl mailaccount, die je bij je abonnement bijgeleverd krijgt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is voor dat ik mijn NCOI gegevens die om de zoveel tijd opgestuurd wordt kan ontvangen en niet naar achter moet lopen. Ik weet echter niet wat de instellingen zijn voor deze mail zoals home.nl etc. ik dacht omdat je met home hetzelfde kan via internet mails ontvangen. We beheren zelf immers de domein zelf.
 
Ik snap je laatste posting totaal niet. Zoals gezegd zal de mail ergens afgeleverd moeten kunnen worden zonder dat het als spam wordt gezien én waar je het ook weer op kunt halen.

Dus de hamvraag is: Waar gaat de mail voor jouw domein worden afgeleverd? Bij de mailservers van Ziggo gaat het niet werken, want die kennen jouw domein verder helemaal niet (alleen het @ziggo.nl of het @home.nl domein is bij hen bekend).

Je zult dus een oplossing moeten realiseren waar de mail voor jouw domein wordt afgeleverd. En hiermee zeg ik precies hetzelfde als in mijn vorige posting.

Tijs.
 
Ik zal me er even wat meer in verdiepen. nog harstikke bedankt voor al je hulp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan