Inloggen op een site

Status
Niet open voor verdere reacties.

bezoeker

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Goedemorgen,
Ik zit op de comp van mijn ouders, maar ik akn niet meer inloggen op een site.
V.b. Op UPC kan je naar mijn UPC, als ik daar op klik zegt de comp dat ik geen internet meer heb, maar dat heb ik wel, ga ik naar Agis om in te loggen heb ik hetzelfde probleem.

Zie bijlage als ik de verbinding controleer.

Wie weet hier een antwoord op.

Groeten bezoeker. Fout.jpg

Als ik je schermafdruk zo bekijk staat je draadloze netwerkadapter niet (eens) aan nu: "Radio uitgeschakeld"... Dus als je draadloos gebruikt voor de Internet-verbinding, dan ben ik niet verbaasd dat het nu niet werkt.

Tijs.

Hoi,
Bedankt voor de reactie, maar het is een lanverbinding.

Dit is de melding die hij geeft.

Kan dit ook aan de modem liggen, want als ik met mijn laptop de lan er in doe, heb ik geen verbinding. Het is net of bij mijn ouders beperkt internet is.
Wie weet een oplossing voor mij.

Bijlagen

• Netwerkcontrole.jpg
    Netwerkcontrole.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 58
Gebruiken je ouders een router? Indien niet, dan moet je de UPC-modem eens (minstens) een half uur uitzetten, de pc loskoppelen van de modem, na dat half uur de UPC-modem aanzetten en wachten totdat die helemaal opgestart is. Dan de netwerkkabel tussen de pc en de UPC-modem weer aanbrengen.

Is er wel een (draadloze of bedrade) router in gebruik, zorg er dan voor dat je weer de UPC-modem een half uur uitzet, de router loskoppelt van de UPC-modem, na dat half uur de UPC-modem aanzetten en wachten totdat die helemaal opgestart is. Dan de netwerkkabel tussen de UPC-modem en de router aanbrengen, waarbij je erop let dat de kabel in de WAN (of "Internet") kabelaansluiting zit van de bedrade/draadloze router, dus niet (in 1 van) de LAN-aansluitingen.

Ik ga er hier wél vanuit dat de "Internet-protocol (TCP/IP)" instellingen van de bedrade netwerkverbinding staan op: Automatisch een ip-adres toewijzen en Automatisch een DNS-server adres laten toewijzen. Dus dat daar niet een zelf ingevuld ip-adres etc. staat.

Na deze acties nakijken welk ip-adres geldig is op de pc:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe /k ipconfig
Dat zou (indien een router wordt gebruikt) een 192.168.x.x ip-adres moeten zijn of een 10.x.x.x ip-adres. Het mag géén 169.254.x.x ip-adres zijn.
Indien géén router wordt gebruikt moet dat juist níet zo'n 192.168.x.x en ook niet zo'n 10.x.x.x ip-adres moeten zijn, namelijk een publiek ip-adres dat UPC aan de pc heeft doorgegeven. Het mag géén 169.254.x.x ip-adres zijn.

Verder zou het niet onhandig zijn dat je even merk + type noemt van alle apparaten hier vermeld die bij de Internet-verbinding betrokken zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Bedankt voor de reactie.
Ik ga morgen even langs mijn ouders.
Ze hebben geen router, en ook geen draadloos internet.
Ik zal het morgen gaan proberen, en kom er op terug, zal ook de gegevens noteren.

Beste Tijs,

Ik heb gedaan wat jij geschreven had, maar helaas. Geen resultaat.
Het is een UPC modem Thomson / model TCM 390 digital / Broadband.

Ik heb de cdm.exe ook uitgevoerd, zie de bijlage.

Heb je nog ideeen of sugesties?

Bijlagen

• cmd.JPG
    cmd.JPG
    90,2 KB · Weergaven: 53
Als ik het goed zie krijgt de pc wel een ip-adres van UPC. Dus in principe zou Internet moeten werken...

Er zijn nog enkele tests die je kunt doen, incl. malware tests: Zet even voor je ouders wat software op een cd-rom (dus niet op een memory-stick o.i.d., want die zou besmet kunnen worden) en installeer de software op de computer van je ouders en draai het.
Het gaat om de software die hier genoemd wordt. De update-stappen kunnen natuurlijk dan waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen. Werkt updaten wél dan zou ik vermoeden dat er iets met de browser van je ouders aan de hand is (bijv. dat die op offline werken staat of dat er een proxy staat ingesteld door malware etc.)

Zet op die CD ook de executable versie van Hijackthis, draai het programma op de pc van je ouders en haal (na draaien) het logbestand eens door een HJT-site, zoals www.hijackthis.de. Kijk daar vooral naar DNS-omleidingen en waar Nasty gemeld wordt door de analyzer.
Uitleg Hijackthis: hier en hier etc.

Basistests die je kunt doen op de pc (liefst na de (anti-)spyware tests):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.google.nl
nslookup www.agis.nl
tracert www.google.nl
tracert www.agis.nl

We horen het wel.

Tijs.

Nou zal het morgen wel weer eens proberen. Het blijft natuurlijk ook erg gek dat ik op mijn laptop helemaal geen internet heb bij mijn ouders. Je zou dan eigelijk gaan twijfelen aan de modem.
Mijn laptop is net 3 maanden oud. En hier thuis heb ik gewoon internet.

Maar goed weer de aanhouder wint.

Bedankt weer.

Een oplossing zou zijn om een (draadloze of bedrade) router erbij te nemen, maar dan moeten toch eerst de problemen op de pc van je ouders worden opgelost. Dan kunnen meerderen tegelijk dezelfde Internet-verbinding delen.

Denk eraan dat jij (op dit moment) nog niet rechtstreeks op de UPC-modem moet verbinden bij je ouders, laat dus alleen de ouder's pc aangesloten. Anders moet eerst weer de UPC-modem een tijd uit voordat jouw pc/laptop kan Internetten, want UPC geeft maar 1 ip-adres uit per huisadres...

Check vóórdat je die nslookup etc. tests gaat doen dat er nog steeds een door UPC toegewezen 62.x.x.x ip-adres op je ouder's pc aanwezig is op dat moment.

Tijs.

He jongens,

Bedankt voor jullie reacties. Heb de comp weggebracht, hij doet het weer. Vraag me niet wat ze gedaan hebben, maar de comp is weer goed.

Nogmaals bedankt.

Groetjes,

Bezoeker

Fijn dat het weer werkt, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan