inloggen op router (sitecom wl160)

Status
Niet open voor verdere reacties.

arwinlouise

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Gisteren een wireless network van sitecom gekocht. Ik heb al mijn draden correct aangesloten. Volgende stap is nu: inloggen op de router. Dit moet ik doen door code htp://192.168.0.1 in mijn browser in te toetsen.

Vervolgens komt er bij mij te staan dat deze site niet beschikbaar is. Ik kan dus niet inloggen d.m.v. admin / admin. Dit gedeelte komt nl. niet in beeld.

Ik heb overigens wel verbinding met mijn Router.

laptop draait onder Vista en computer via XP.

Op beide computers heb ik hetzelfde probleem..

Wat doe ik niet goed????

Groet,

Arwin

draadje van je modem naar router wel in wlan gestopt.
dan een draadje van je xp machine naar poort 1 van router en dan alles instellen.
daarna pas vista computer aansluiten.

Dit moet ik doen door code htp://192.168.0.1 in mijn browser in te toetsen.

Als je tikt wat hier staat, gaat het niet goed, het is GEEN htp maar http, een extra t dus maar:

Tik in je browser eens alleen het nummer in, met helemaal niets er voor!

draadje van je modem naar router wel in wlan gestopt.
dan een draadje van je xp machine naar poort 1 van router en dan alles instellen.
daarna pas vista computer aansluiten.

Yepp dit klopt.
Computer zegt dat ik niet online kan werken, alleen ofline.
Ik bevestig dit. Maar kan niet inloggen..

Zou het iets met Norton of Firewall kunnen zijn??

ik heb dezelfde router ditis rot om te doen want hij is irritant maar doe em nog niet weg.
wat je moet doen :
1.Reset de router blijf het knopje indrukken tot het groene powerlichtje uit aan gaat en dan gaat hij weer uit en komt hij naar een tijdje terug.
2.Probeer weer inteloggen .(als het niet lukt niet goed gereset!)
3.Nu de Wizard Doen!

Als je tikt wat hier staat, gaat het niet goed, het is GEEN htp maar http, een extra t dus maar:

Tik in je browser eens alleen het nummer in, met helemaal niets er voor!

Ik toets de cijfers ook in zonder http..
werkt niet.. :confused:

ik heb dezelfde router ditis rot om te doen want hij is irritant maar doe em nog niet weg.
wat je moet doen :
1.Reset de router blijf het knopje indrukken tot het groene powerlichtje uit aan gaat en dan gaat hij weer uit en komt hij naar een tijdje terug.
3.Nu de Wizard Doen!

geloof dat dit gaat werken...:thumb:

Kan hoeft niet nou ik heb me voet nu op de router het is een rot ding hoor internet valt vaak weg!

Maar jalaat wel horen of hetgelukt is he

Pfff wat een gedoe zeg...
Kan er nu in ieder geval wel in... Alleen de internet verbinding wil nog niet lukken..

Suggesties??

sorry hoor...

Groet,

Arwin

:p
Ja kijk : http://www.plaatjesupload.nl/bekijk13/r-173093.html

DIE moeten allemaal ingevult zijn Porbeer eens renew en heb je al Wizard gedaan!?

Ps: ik heb ff dat door gestreept omdat daar meschien vertrouwelijke info staat:)

Haha, eerst mijn eigen netwerk maar is gaan maken voordat ik met die van jouw verder ga.. lol ((maar je hebt gelijk!!))

Staan bij mij trouwens allemaal nullen..
Wizard al wel gedaan..
Knop met renew heb ik niet... (staat er niet bij.)

In de beschrijving staat ook: kopieer het MAC adres of voer de naam van uw host of comp. in... Waar moet dat? en wat moet ik met dit MAC adres??

De knop reboot (staat ook in de beschrijving) kan ik ook niet vinden...

Hahaha.. 't valt nog niet mee.. lol

Laatst bewerkt door een moderator:
:p

Haha, eerst mijn eigen netwerk maar is gaan maken voordat ik met die van jouw verder ga.. lol ((maar je hebt gelijk!!))

Staan bij mij trouwens allemaal nullen..
Wizard al wel gedaan..
Knop met renew heb ik niet... (staat er niet bij.)

In de beschrijving staat ook: kopieer het MAC adres of voer de naam van uw host of comp. in... Waar moet dat? en wat moet ik met dit MAC adres??

De knop reboot (staat ook in de beschrijving) kan ik ook niet vinden...

Hahaha.. 't valt nog niet mee.. lol

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

't is gelukt hoor!!!
onwijs bedankt voor de moeite..
gebruikersnaam moest worden aangevuld met @kabelfoon.nl

Ben nu dus online met eigen internet netwerk.. haha

nogmaals bedankt!!

Hallo Arwinlouise,

Is het probleem helemaal opgelost.
Ik heb een Windows Vista pc metvaste aansluiting en een Windows 98 pc met draadlose aansluiting en krijg de router ook niet geconfigureerd. Bij het installeeren meldt de Vista pc : Microsoft(R) HTML-toepassingshost werkt niet meer. Had jij dit ook ? Ik kan ook niet op pagina 192.168.0.1

Alvast bedankt voor je reactie.
GG1806.

wat je moet doen :
3.Nu de Wizard Doen!

LEES DIT EENS!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan