Dat is normaal, vanaf Windows Vista en hogere versies.
Normaal gesproken gebruik je niet Administrator maar een ander (lokaal) account op het moment van installeren, bijv. Gebruiker
Via groepsbeleid kan het lokale Administrator account evt. worden ge-enabled, zie (bijv.)
hier, maar dat is bepaald niet geprefereerd.
Wat ík zou doen is kijken welk lokaal account (toendertijd) is gebruikt om Windows te installeren (zie eerste paragraaf). Dus (toch) inloggen met een domein-account en dan in een CMD.EXE venster het commando
net user
geven, zodat je ziet welke lokale accounts er zijn (evt. kun je ook
lusrmgr.msc voor hetzelfde doel gebruiken). En daarna inloggen op het account dat je daar gevonden hebt als gebruikt tijdens de installatie. Die heeft (standaard) administrator-rechten, tenzij die rechten via groepsbeleid etc. zijn afgepakt.
Overigens is het ook mogelijk voor een domein-administrator om te zien welke lokale accounts er staan, en dan kan het
lokale Administrator account ook evt. weer ingeschakeld worden:
Op een server in het domein, ingelogd als domein-administrator:
compmgmt.msc
Rechtsklik op Computerbeheer (lokaal) en kies Verbinding maken met andere computer
Type in de computernaam van het werkstation waar jij lokaal op wilt inloggen.
Dan Systeemwerkset -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers
Daar kan dan evt. het Administrator account ge-enabled worden en ook gezien welk account er tijdens de installatie is gebruikt (mocht dat niet Administrator zijn geweest).
Tijs.