Inloggen op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
90
Ik heb een laptop,waarvan de eigenaar(mijn tante)is overleden. Nu heb ik het wachtwoord niet voor de laptop. Het is belangrijk dat ik hier toch bij kan omdat er belangrijke gegevens op deze laptop staan. Heeft iemand een idee hoe ik hier toch bij zou kunnen komen? Alvast heel erg bedankt!
 
... je zou kunnen proberen om als Administrator en een leeg password te kunnen inloggen
 
Met ERD commander kun je het wachtwoord kraken (resetten naar blanco). In ERD commander zit het handige tooltje Locksmith. Ook met hirens boot cd kun je hem kraken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
staan er meerdere accounts op de pc?
als er ook meerdere op staan en je kunt op een van deze inloggen,doe dit:
uitvoeren>cmd> type: net user <naam account waarvan je het wachtwoord wil weizigen> *
dan kun je simpel (zonder de oude te weten) het wachtwoord weizigen!!!
 
In iedergeval de data kan je terug halen met hirens boot cd. Dat is gewoon een cd waarvan je opstart. Die desbetreffende iso kan je downloaden via http://www.hirensbootcd.org/download/ (Iets naar onderen scrollen voor de dowload in het apparte kadertje) Daar start je vanaf op nadat je hem op een cdtje hebt gebrand. Dan kan je in iedergeval de data terug halen! Verder even wachten tot iemand met een slimme omleiding voor dat wachtwoord komt!;)
 
waarom lopen jullie nouw zo te kiften op iemand anders topic ?
lijkt mij niet zo leuk voor de schrijver van dit topic :confused:
 
staan er meerdere accounts op de pc?
als er ook meerdere op staan en je kunt op een van deze inloggen,doe dit:
uitvoeren>cmd> type: net user <naam account waarvan je het wachtwoord wil weizigen> *
dan kun je simpel (zonder de oude te weten) het wachtwoord weizigen!!!

er staat maar 1 account op de pc:(
 
In dat geval kan je dus hirensboot cd gebruiken om in iedergeval data te halen!
 
Microsoft geeft aan bij installatie een administrator account zonder password te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier maar even een paar topics onzichtbaar gemaakt.
De taal die er gesproken werd vond ik niet zo netjes.
Als iemand problemen heeft met het onzichtbaar maken van de berichten kan mij mailen, dus niet hier reageren.

puppie@helpmij.nl is mijn mail adres.
 
Ik heb het al opgelost. Ik heb ingelogd als administrator, en toen kon ik het wachtwoord op de account verwijderen.
Bedankt voor de tips iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan