Inloggen PHPbb

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Ik heb nu zelf een php-siteje, maar is het ook mogelijk om vanaf mijn site in te loggen op het forum? dus niet via phpbb, maar wel inloggen via die gebruikersnamen en wachtwoorden, en dat je daarna doorverwezen word naar het forum, en op de site als ingelogt staat?

:thumb:

Geplaatst door XenomX
Ik heb nu zelf een php-siteje, maar is het ook mogelijk om vanaf mijn site in te loggen op het forum? dus niet via phpbb, maar wel inloggen via die gebruikersnamen en wachtwoorden, en dat je daarna doorverwezen word naar het forum, en op de site als ingelogt staat?
Ja :)

Simpel, je maakt een SELECT query die je uitvoert op de tabel waar phpBB de login gegevens opslaat. Klaar :)
Deze query kun je desnoods jatten uit het login systeem van phpBB.

Geplaatst door JPeetje
Simpel, je maakt een SELECT query die je uitvoert op de tabel waar phpBB de login gegevens opslaat. Klaar :)
Deze query kun je desnoods jatten uit het login systeem van phpBB.
Onzin

Gewoon inlog formpje maken die naar login.php vewijzen :thumb:

Ah dat klinkt als muziek in de oren, makkelijk.

Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit precies kan doen?

Bedankt!

Wel ja, ik installeer phpBB2 hier wel ff..
edit:

Ok

Code:
<form action="login.php" method="post" target="_top">

<b>Gebruikersnaam:</b> <input type="text" name="username" size="25" maxlength="40" value="" /><br>
<b>Wachtwoord:</b> <input type="password" name="password" size="25" maxlength="32" /><br>
Automatisch inloggen bij het volgende bezoek ? <input type="checkbox" name="autologin" />
<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="Log in" />

</form>
Zet deze HTML code in een bestand dat in dezelfde map staat als het phpBB2 forum. Staat dat er niet, pas dan bij de eerste regel de target aan.
voorbeeld:
Code:
<form action="forums/login.php" method="post" target="_blank">

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Ah perfect! Zal dit proberen verder uit te werken :)

Bedankt! :thumb:

Kan ik ook kijken of de gebruiker ingelogt is? En onder welke naam, dat wanneer ie niet ingelogt is naar de login pagina word verwezen.

:thumb:

Poeh, dan moet je de cookie namen opzoeken van phpBB2 :D

Zal ff kijken wat ik voor je kan doen, maar beloof niks..

edit: nope, sorry :D

Laatst bewerkt:
OK, ik zal zelf ook even zoeken. Als je iets meer weet hoor ik het wel.. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan