inloggen via AD gaat langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

pim1991

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo,
De titel zegt het al, ik heb een probleem met het inloggen.
alles gaat goed maar het duurt ontzettend lang. mij is gezegt dat dit aan de DNS ligt.
maar ik zou niet weten hoe ik een DNS goed moet instellen. geinstalleerd is het al alleen ik weet niet als ik het toen goed heb ingesteld allemaal.
kan iemand me misschien zeggen waar ik de instellingen kan achterhalen?

alvast bedankt!

groetjes,
pim1991

De dns-server van je client moet je domaincontroller zijn (dus ook dns).
Dit kan je controleren door start> uitvoeren> cmd te doen, en dan ipconfig /all
Daar staan dan ook je dns-servers ingevuld.

mijn dns server is: 10.0.0.138
dat is mijn router!!!
het ip van mijn server is: 10.0.0.6
maar kan iemand mij vertellen hoe ik dan op de server mijn dns goed kan instellen

nogmaal bedankt!

Ik zou je aanraden de dhcp-server in je router uit te zetten en eentje op je domaincontroller te installeren, dat biedt de meeste mogelijkheden. Zo kunnen clients zich automatisch registeren in het domein enzo.
Niet vergeten de dhcp-server op je DC te autoriseren ... maar daar helpt de installatie je ook wel aan herinneren ;)

pmeijne zei:
Niet vergeten de dhcp-server op je DC te autoriseren ... maar daar helpt de installatie je ook wel aan herinneren ;)

wat bedoel je daarmee? DC?
ja was al van plan om DHCP op dat ding te laten draaien

Wat ik zelf gedaan heb is mijn DHCP in mijn router aan, maar de DNS door de DC te laten afhandelen.

Doordat ik bij alle cliënts het server IP als DNS-adres heb opgegeven verloopt de communicatie eerst via de DC, zoals het ook hoort.

Bij 2003 (ik neem aan dat je die hebt) kun je heel makelijk de wizard gebruiken om een DNS-server in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan