Inloggen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
deze vraag

(iedere keer als ik mijn pc opstart (gebruik Win XP Home)
kom ik in een window waar ik op mijn account naam moet klikken om het opstarten verder te laten gaan.
dit had ik vroeger nooit.
is er een mogenlijkheid om dit uit te schakelen zodat als ik mijn pc opstart hij dit helemaal doet zonder onderbreking)

heb ik al eens eerder gesteld als antwoord kreeg ik dit

start> uitvoeren> control userpasswords2 [enter], automatisch aanmelden aanvinken na op de gebruiker te klikken voor wie dit moet gelden.

maar na een nieuwe instalatie van Win Xp Home moet ik als ik het voorgaande doe een password invullen en dit iedere keer als ik dan opnieuw opstart
dit is nu net wat ik niet wil gezien ik de pc alleen gebruik

kan iemand mij uitleggen wat te doen om zonder wachtwoord of klikken op mijn naam mijn pc gewoon door kan laten starten
 
nieuw tekstdocument aanmaken en dit er in plakken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"ASPNET"=dword:00000000


opslaan als ASPNET.REG niet .txt dus kiezen voor "alle bestanden" dubbelklikken erop en toevoegen accepteren

EDIT : - zo vermijd je dat de .NET framework niet meer werkt - door het wissen van die account; soms helpt de SP1 update van datzelfde framework ook dit probleem ... maar die aspnet waarde in het register is dus gewoon door MS vergeten !! (dit verwijdert niet, maar verbergt em gewoon ... wat ie dus zou moetten zijn !)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan