Inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Ik heb een vrij nieuwe Desktop pc met Windows 7 erop. Nu komt dit regelmatig voor: na opstarten verschijnt het account venster waarop je moet klikken om vervolgens het wachtwoord in te typen. Maar na het aanklikken verdwijnt dat venster en zie je alleen het Win 7 scherm. Na enkele minuten verschijnt dan het balkje om het wachtwoord in te typen, maar dat wil eerst niet omdat er geen cursor in het balkje knippert. Dat duurt ook weer even en eindelijk kan ik het wachtwoord intypen. Kortom: inlog problemen zeg maar. Batterij in muis al een paar keer vervangen. Iemand een suggestie?
 
En als je een tweede useraccount aanmaakt.
Geeft inloggen ook hetzelfde probleem bij user2?
 
Wij hebben twee user- accounts. Mijn vrouw en ik. Bij mijn eigen user- account dus regelmatig dit probleem, bij die van mijn vrouw iets minder, heb ik het idee. Ik ben zelf administrator en mijn vrouw heeft 'beperkte rechten'. Bij XP speelden dit soort problemen nooit, maar sinds Win 7: anders niet dan foutmeldingen en problemen. Recent Win 7 opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft niet echt tot verbetering bijgedragen.
 
Er is nog wel een gast account: kan ik die zelf gebruiken als tweede user account? Momenteel is het inloggen weer beter, hoewel het soms lijkt alsof de user account na aanklikken wil verdwijnen, maar dit net niet (meer) doet.
 
Ik zou je niet kunnen vertellen waarom er een gastaccount bestaat op windows.
Misschien iemand anders?
Ik laat dit account altijd op disabled staan.
Maak een zelf een nieuwe gebruiker aan en test eens daarmee?
Heb je wel alle laatste windows updates geïnstalleerd?
 
Gastaccount gebruiken is niet aan te bevelen.
Wanneer je geen eigen gebruikersaccount hebt op de lokale computer, kun je de gastaccount gebruiken om je op de computer aan te melden. Stel dat je tijdelijke toegang nodig hebt tot een computer en dat de beheerder geen gebruikersaccount voor je wil maken. Je kunt in dit geval de gastaccount gebruiken om toegang te krijgen tot de computer. Als je account is uitgeschakeld (maar niet verwijderd), kun je ook gebruikmaken van de gastaccount voor tijdelijke toegang.

Je kunt voor de gastaccount net als voor elke andere gebruikersaccount rechten en machtigingen instellen. De gastaccount maakt standaard deel uit van de ingebouwde groep Gasten. De groep Gasten biedt gebruikers de mogelijkheid zich aan te melden op een werkstation of op een lidserver. Alleen een lid van de groep Administrators kan extra rechten en machtigingen toekennen aan de groep Gasten.

Wanneer je de account Gast gebruikt om u aan te melden, gelden de volgende speciale regels:
  • Je hebt geen wachtwoord nodig.
  • Je kunt geen software of hardware installeren.
  • Je kunt het accounttype Gast niet wijzigen.
  • Je kunt geen wachtwoord maken voor de account.
  • Je kunt de afbeelding voor de gastaccount niet wijzigen.
  • Je hebt geen toegang tot de toepassingen die al zijn geïnstalleerd op de computer.
  • Je hebt geen toegang tot de bestanden in de map Gedeelde documenten.
  • Je hebt geen toegang tot de bestanden in het gastprofiel.
 
De laatste updates zijn geïnstalleerd, maar ik moet nog even uitvinden hoe ik een nieuwe (extra) account aanmaak.
 
Het inloggen gaat nu weer als vanouds: vlot. Tja, Win7 blijft voor mij t.o.v. XP toch wat raadselachtig met zaken die zich zelf (vaak) weer herstellen, maar ook één keer opnieuw installeren noodzakelijk maakte. Misschien moet je niet alle 'problemen' van het onderhoudscentrum serieus nemen.
 
Eigenlijk niets bijzonders. Het heeft zich 'vanzelf' weer hersteld. Ik weet het echt niet. Gebeurt ook wel op m'n werk: vastgelopen programma's, problemen met in en uitloggen enz. Zelfs de helpdesk heeft niet altijd de oplossing voorhanden. Het kan software probleem zijn, server probleem. Maar het gebeurt ook dat de zaak weer begint te draaien zonder dat ooit bekend wordt wat nu precies de oorzaak was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan