Inlogpagina in dreamweaver MX 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Ik ben nieuw hier en ga op dit forum mijn kans eens wagen aangezien ik op andere forums nog niet geholpen ben. Wie weet zit er hier iemand die mij kan helpen.

Ik werk met Dreamweaver MX 2004 (in design mode) en ben momenteel een website aan het maken.
Ik zou een deel van de website willen beveiligen en enkel toegankelijk te maken wanneer je inlogt.
Ik heb nu een pagina gemaakt met "username" en "password" en een button om in te loggen. Ik heb ook al een programmatje lopen dat als webserver dient want dat zou je naar het schijnt nodig hebben. Als servermodel heb ik ASP Javascript.
Als ik mijn dreamweaverboek goed begrijp moet ik hiervan een formulier maken en een recordset en tilt tilt tilt tilt.... Oke, ik sla hier tilt.

Wie kan mij stap voor stap helpen om een inlogpagina te maken. Waarschijnlijk moet er dan ook een pagina komen om je te registreren.
Sorry dat mijn kennis hierover minimaal is, dus help me alstublief stap voor stap.

Alvast heel veel dank.

Dit is een beetje te lastig om snel uit te leggen, maar als ik jou was zou ik de vraag bij programmeren/asp plaatsen, omdat dit eigenlijk geen Dreamweaver probleem is
Succes!

[Moderator-Edit] NIET dus. Dat is crossposten. Zie het bericht van Kwark verderop. [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmm...bedankt, ik zal de vraag daar ook eens plaatsen.
Ik weet dat het een lastige vraag is (ook op andere forums) maar ik zit echt vast en mijn boek geeft geen goede uitleg. In het boek staat er "Laat dit over aan echte programeurs". Maar ja, daar ben ik vet mee, ik wil het wel leren.

Blijkbaar is het dan niet mogelijk via Dreamweaver?

Mocht iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen, gewoon zo met "klik op dit" en "klik op dat" in dreamweaver.
Ik probeer het op mezelf te leren aangezien ik door mijn werk geen avondcursus kan volgen.

Toch alvast bedankt.

Blijkbaar is het dan niet mogelijk via Dreamweaver?

Ik gebruik al een hele tijd geen dreamwaever meer. Vroeger was er een UltraDev versie waar het mee kon, maar dat schoot niet echt op vanwege de hoeveelheid extra code die er bij kwam. Vergelijk maar met een html pagina vanuit Word maken...

Je zou eens kunnen zoeken naar het ASP 3.0 boek van Wrox. ISB 1861003234. Was destijds ruim Hfl 100,- (1800 BEF), maar zal nu best goedkoop aan te komen zijn. Hier staan tal van voorbeelden in over recordsets, etc. Het is allemaal niet zo heel moeilijk hoor.

slotje4tk0.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan