Inlogscherm en gebruikersaccounts in Access2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennix

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi,

Ik wil graag een inlogscherm maken voor mijn database waarbij gebruikers in kunnen loggen en ook verschillende rechten hebben.
(dus bijvoorbeeld een alleen lezen versie voor de een, en niet voor de ander.)

Wat versta je onder een 'alleen versie' en andere versies? Je kunt een opstarttabel maken, waarbij je de inlognaam van de gebruiker bijvoorbeeld uitleest en controleert met een tabel met inloggegevens en rechten. Je kunt dan bijvoorbeeld aangeven dat gebruiker Jantje een formulier alleen mag lezen, door de Formuliereigenschappen aan te passen als deze gebruiker het formulier opent. Piet die wel mag muteren, mag dan de velden wel bewerken, en de knop Opslaan gebruiken.
Ik heb thuis wel een mooi voorbeeldje van hoe dat kan werken... Zal ik vanavond posten.

^Ah heel graag want dat is volgens mij precies wat ik bedoel!

Ik heb een voorbeeldje in 2003 format, maar ik denk dat je hem in 2007 ook wel kunt openen.
Om in de 'beheersmodus' te komen moet je hem openen met de <Shift> toets ingedrukt.
In de tabel Users moet je de inlognaam toevoegen waarmee je inlogt op de pc. In de kolom <Beveiliging> geef je aan met a of v of je beperkte rechten hebt (v) of administrator rechten (a). Kijk wat er gebeurt als je deze status wisselt, en het formulier Aanmelding opent en op <Aanmelden> klikt ...

Bijlagen

Nog bedankt voor het voorbeeld OctaFish, ik heb het uiteindelijk op een andere manier opgelost, door gewoon de gebruikers machtigingen en groepen in te stellen via een Access 2003 database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan