JohnnyGroningen
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2009
Beste lezer,
Ik moet een inlog scriptje maken voor school, hij doet het alleen niet. En ik vroeg me af jullie mij kunnen helpen
Als ik probeer in te loggen, dan krijg ik "De query op de database is mislukt!" . Dus het gaat iets fout bij regel 7.
Mijn database:
Wat doe ik fout? Ik weet ook nog niet zeker of de wachtwoordcontrole het doet dus als je daar een fout ziet:thumb:
Alvast bedankt:love:
Ik moet een inlog scriptje maken voor school, hij doet het alleen niet. En ik vroeg me af jullie mij kunnen helpen

PHP:
<?php
$gebruikersnaam = $_POST[gebruikersnaam];
$wachtwoord = $_POST[wachtwoord];
$mysql = mysql_connect("localhost","Johnny T","") or die("Fout: Er is geen verbinding met de MySQL-server tot stand gebracht!");
mysql_select_db("blabla",$mysql) or die("Fout: Het openen van de database is mislukt!");
$wachtwoord2 = mysql_query("SELECT DISTINCT wachtwoord FROM beheer WHERE gebruikersnaam = $gebruikersnaam",$mysql) or die("De query op de database is mislukt!");
mysql_close($mysql) or die("Het verbreken van de verbinding met de MySQL-server is mislukt!");
while($info = mysql_fetch_array( $wachtwoord2 ))
{
if ($pass != $info['wachtwoord'])
{
print("U heeft een foute gebruikersnaam of wachtwoord ingevoerd!");
}
else
{
print("Welkom $gebruikersnaam, klik <a href='www.hiermoeteenlink.nl'>hier</a> om verder tegaan.");
}
}
?>
Als ik probeer in te loggen, dan krijg ik "De query op de database is mislukt!" . Dus het gaat iets fout bij regel 7.
Mijn database:

Wat doe ik fout? Ik weet ook nog niet zeker of de wachtwoordcontrole het doet dus als je daar een fout ziet:thumb:
Alvast bedankt:love: