Inlogsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3003

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
11
Ik ben al ene paar maanden op zoek naar een inlogsysteem.
Graag in html.Javascript is ook goed.Geen PHP.
Geen webhelpje want daar staat reclame.
Ik wil een script.
Ik wil graag een scripts dat je bijvoorbeel zelf inlognamen en wachtwoorden kan maken in html of javascript en dat gebruikers dan kunnen inloggen met een gebruikers naam en wachtwoord.Ik wil dat enkel ik het kan toevoegen.

Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is.
 
Hoe vaak we deze vraag al niet voorbij hebben zien komen...

Een inlogsysteem in JavaScript/HTML kan niet. Per definitie onveilig. Waarom? Omdat een gebruiker simpelweg het wachtwoord in de bron van de pagina kan opzoeken.

Als je een inlogsysteem wilt, zul je naar een taal als PHP moeten kijken, in ieder geval iets dat server-side draait.
 
Als je een hele goeie veilige wilt, kun je ook naar ontwikkelaars gaan die het speciaal voor jouw maken, maar dan ben je wel wat centjes kwijt.
 
Die is echter wel zeer onveilig. Je kan het wachtwoord namelijk gewoon uit de broncode lezen. Als dat echt is wat je wilt, dan twijfel ik er niet aan of je vindt binnen 5 minuten een kant en klaar script via google...
 
Hoezow is die niet veilig dan?
Kan anders iemand wel een goeie geven.Php is dan ook wel goed.
 
Weet je wat PHP is en hoe het werkt?

Dat kun je niet zomaar even in je HTML zetten en verwachten dat het werkt ...

Daar moet je wel een server voor draaien...
 
Ik weet hoe het werkt ben geen beginner met script talen.
Run al meer dan een jaar die website.
Dus kan iemand een php script daarvoor vinden??
Snel graag.
 
Wacht even, je bent geen beginner maar je denkt dat je in JavaScript een inlogsysteem kunt maken...

Enne, "Snel graag.", zorgt er bij mij voor dat ik die niet voor je ga opzoeken. Gebruik Google maar. Die is snel.
 
oke ik zal nog maar weer een halfuur op google zoeken.
kan je me wel een hint geven.
 
bedankt ik ga het nu proberen als er verder nog problemen zijn meld ik het.
 
Laatst bewerkt:
Zet het volgende formulier op je site:

HTML:
<form method="post" action="login.php">
  Username: <input type="text" name="username" />
  Password: <input type="password" name="password" />
  <input type="submit" name="submit" value="Login" />
</form>

Dan plaats je login.php met de volgende inhoud op de server:

PHP:
<?php

  $doorstuurpagina = "mijnpagina.php";

  $users = array(
    "voorbeelduser:voorbeeldpass",
    "tweedeuser:geheim"
  );

  if ( $_SERVER[ 'REQUEST_METHOD' == 'POST' && array_key_exists ( 'username', $_POST ) && array_key_exists ( 'password', $_POST ) ) {
    if ( in_array ( $_POST[ 'username' ] . ":" . $_POST[ 'password' ], $users ) {
      session_start();
      $_SESSION[ 'loggedin' ] = true;
      $_SESSION[ 'username' ] = $_POST[ 'username' ];
      header("Location: " . $doorstuurpagina);
      exit;
    }
  } else {
      header("Location: login_fail.html");
      exit;
  }

?>

En dan op elke pagina die je beveiligd wilt hebben:

PHP:
<?php

  session_start();
  if ( !isset ( $_SESSION[ 'loggedin' ] ) || $_SESSION[ 'loggedin' ] !== true ) {
    header("Location: login.php");
    exit;
  } else {
    echo "Welkom: ", $_SESSION[ 'username' ];
  }

?>

EDIT: uit de losse pols, niet getest.
EDIT2: als je vaker "Snel graag." in je posts zet, kan dat verkeerd vallen bij ons, vrijwillige helpers.
EDIT3: het script waar ik hiervoor naar linkte (op hotscripts) is toch niet zo fantastisch. Zitten fouten in en zou ik niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
de fouten heb ik ook ontdekt je kunt nergens het w8woord vinden of waar je het moet invoeren
ik zal het scripts van jou is proberen.
 
moet het persee op een php pagina zijn??
wan theb alleen html pagina's
 
Je wist toch hoe PHP werkte? Ja, het moet persé een PHP pagina zijn, tenzij je in je Apache config instelt dat .htm(l) ook als PHP geparsed wordt.
 
Die 'snel graag' valt me echt tegen. Zo voel ik me minder gemotiveerd om te helpen... tipje...
 
Grappig, vragen om een inlogsysteem, en ook nog snel!

Op Google zijn duizenden hits met inlogsystemen, maar ik raad je aan je eigen te maken. Daar zijn ook weer tutorials voor.

Toen ik begon met php, lukte het me niet om ook maar 1 inlogscript aan de praat te krijgen. Maar nu maak ik ze zelf (vooral omdat de meeste scripts niet werken...). Of neem dat inlogscript van een paar Posts geleden.

Dit bericht is getypt op een iPad :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan