[inno setup] Uninstall

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Meerdere vraagjes over de uninstall mogelijkheden:

1. Hoe zorg je ervoor dat je verwijderprogramma geen uninst000.exe heet maar bijvoorbeeld verwijder.exe
  2. Hoe verklein je het uninstallprogramma? Nu is het uninstallprogramma 0.8MB, en mijn programma's zijn bij elkaar opgeteld maar 450 kB. Het verwijderprogramma is dus 2x zo groot als de andere programma's. Beetje raar :)
  3. Hoe laat je het programma vragen of het een bestand dat niet tijdens de installatie werd aangemaakt ook moet verwijderen? Bijvoorbeeld een bestand met instellingen. Dat je zo'n checkbox krijgt 'Instellingen wissen' en als deze aanstaat dan wordt het bestand {localappdata}\instellingen.xml verwijderd, anders niet.
  4. Hoe kun je de gebruiker de kans geven om een feedback te geven? Door bijvoorbeeld zo'n tekstvak te tonen met de tekst 'Waarom wilt u ... verwijderen', en als de gebruiker dan wat invult dat deze dan automatisch wordt doorgestuurd naar een e-mailadres, zonder tussenkomst van een mailprogramma?

Laatst bewerkt:
Misschien wel mogelijk.. alleen is er hier waarschijnlijk niemand die inno setup gebruikt..

Ikzelf gebruik Little Setup Builder van AMMA

Hier te vinden. Blijkbaar is de ontwikkeling van deze gratis versie wel stopgezet, en biedt de officiële site enkel nog de betalende variant uit.

Hoi,

Ik gebruik ook Inno Setup 5...

1 en 2 zijn voor wat ik weet niet mogelijk.
3 is wél mogelijk met dit:

[UninstallDelete]
Type: files; Name: "{app}\MYPROG.INI"

Type kan files, filesandordirs of dirifempty zijn. Name is gewoon de locatie van het bestandje.
Als je hier nog meer mee wilt (checkbox van "Instellingen verwijderen") moet je ff in de Help en dan Components and Tasks Parameters kijken.

4 Is ook mogelijk, weliswaar niet direct ín de unistaller maar met een programmaatje dat je zelf hebt geschreven die uitgevoerd wordt door de uninstaller (meteen aan het begin van het uninstallen):

[UninstallRun]
Filename: "{app}\Feedback.exe" Flags: hidewizard skipifdoesntexist waituntilterminated

Ik hoop dat dit genoeg helpt. Als je nog meer wilt weten raad ik je aan om eens in de help :) te gaan kijken. Daar staat alles in over het script.

Jasper

PS: Op www.utr-online.com (mijn site) zijn ook een paar progjes te krijgen met installers van Inno Setup 5...

Hoi,

Ik gebruik ook Inno Setup 5...

1 en 2 zijn voor wat ik weet niet mogelijk.
3 is wél mogelijk met dit:

[UninstallDelete]
Type: files; Name: "{app}\MYPROG.INI"

Type kan files, filesandordirs of dirifempty zijn. Name is gewoon de locatie van het bestandje.
Als je hier nog meer mee wilt (checkbox van "Instellingen verwijderen") moet je ff in de Help en dan Components and Tasks Parameters kijken.

4 Is ook mogelijk, weliswaar niet direct ín de unistaller maar met een programmaatje dat je zelf hebt geschreven die uitgevoerd wordt door de uninstaller (meteen aan het begin van het uninstallen):

[UninstallRun]
Filename: "{app}\Feedback.exe" Flags: hidewizard skipifdoesntexist waituntilterminated

Ik hoop dat dit genoeg helpt. Als je nog meer wilt weten raad ik je aan om eens in de help :) te gaan kijken. Daar staat alles in over het script.

Jasper

PS: Op www.utr-online.com (mijn site) zijn ook een paar progjes te krijgen met installers van Inno Setup 5...

[uninstalldelete] bevat helaas geen task of component parameters. Dit is alleen voor de installer... anders was het heel makkelijk. Voor een checkbox moet ik waarschijnlijk:
  1. Na het bericht 'Weet u zeker dat u X wilt verwijderen...' een 'eigen'pagina tonen. Hoe je dit doet???
  2. Op die pagina een checkbox plaatsen. Ook onbekend voor mij...
  3. controleren of die checkbox geselecteerd is als op volgende geklikt wordt (hoe???)
  4. als dat zo is het bestand verwijderen met function DeleteFile(const FileName: string): Boolean;
Punt 4 kan ik misschien ook met zo'n checkbox doen... Als deze dan geselecteerd is gewoon ShellExec('open','http://www.site.com/feedback','','',SW_SHOWNORMAL,ewNoWait,ErrorCode);

Ja eerlijk gezegd hoef ik bij mijn installer niet zo veel 'moeilijkere' dingen te gebruiken.

Dus ik raad je aan nog een keer de help door te lezen en anders een mailtje naar Inno te sturen met misschien een request voor nieuwe functies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan