Atwist
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 24 jan 2006
- Besturingssysteem
- Wndows 11
- Office versie
- 2016
Ja ik weet het ik haal mij weer wat op de hals, afgelopen dagen is gebleken dat mijn kennis van PHP niet al te best is maar om mijn website voor mijn microcontroller klaar te maken moet ik toch weer op PHP terug grijpen en helaas ook weer op jullie hulp.
Het volgende, ik heb op de SD-kaart van mijn microcontroller een website staan zodat ik deze kan besturen en/of wijzigen indien nodig ook word er een log bij gehouden deze kan ik op mijn site uitlezen (dankzij de mensen hier), maar nu wil ik deze ook graag downloaden naar mijn pc zodat ik deze verder kan bewerken.
Onderstaand script heb ik gevonden op het web deze al netjes in mijn site ingebouwd, krijg het script ook werkend zoals ik hier heb geleerd het maakt netjes een link aan om te download.
Het bestand blijft leeg en ik krijg de beide functie niet onder 1 knop.
Ik wil graag dat ik met 1 druk op de knop het bestand word gezipt en dat het gelijk gaat downloaden naar mijn PC.
Graag jullie tips, raad of oplossing.
Is van een Duitse site gehaald.
Het volgende, ik heb op de SD-kaart van mijn microcontroller een website staan zodat ik deze kan besturen en/of wijzigen indien nodig ook word er een log bij gehouden deze kan ik op mijn site uitlezen (dankzij de mensen hier), maar nu wil ik deze ook graag downloaden naar mijn pc zodat ik deze verder kan bewerken.
Onderstaand script heb ik gevonden op het web deze al netjes in mijn site ingebouwd, krijg het script ook werkend zoals ik hier heb geleerd het maakt netjes een link aan om te download.
Het bestand blijft leeg en ik krijg de beide functie niet onder 1 knop.
Ik wil graag dat ik met 1 druk op de knop het bestand word gezipt en dat het gelijk gaat downloaden naar mijn PC.
Graag jullie tips, raad of oplossing.

Is van een Duitse site gehaald.
PHP:
<form>
<?php
$verzeichnis = "logbuch.txt/";
$zip_name = "logbuch.zip";
// Verzeichnis auslesen
$dateien = array_slice(scanDir($verzeichnis), 2);
// Neue Instanz der ZipArchive Klasse erzeugen
$zip = new ZipArchive;
// Überprüfen ob die Datei bereits existiert
if (!file_exists($zip_name)) {
// Zip-Archiv erstellen
$status = $zip->open($zip_name, ZipArchive::CREATE);
}
else {
// Zip-Archiv überschreiben
$status = $zip->open($zip_name, ZipArchive::OVERWRITE);
}
if ($status) {
// Dateien ins Zip-Archiv einfügen
foreach ($dateien as $datei) {
$zip->addFile($verzeichnis . $datei, $datei);
}
// Zip-Archiv schließen
$zip->close();
if (file_exists($zip_name)) {
// Dateigröße ermitteln
$info = stat($zip_name);
echo '<p><a href="' . $zip_name . '">' . $zip_name . '</a> - ' .
number_format(round($info["size"] / 1024 ,1), 2, ",", ".") .' KB</p>';
}
}
?>
</form>
<button onclick="href='config.zip'"> inpakken en download</button>