Input midi keyboard wordt met delay weergegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo BikerBill,

Ja, Asio4all is geïnstalleerd en lijkt ook te werken (want ik zie zo nu en dan iets van die strekking ergens opduiken in de werkbalk onderin het scherm).

Vanwege mijn geringe ervaring met Win-7 zal het 'openen vanuit je software' een uitdaging worden, want ik heb geen idee waar ik dat moet vinden...
Ik piel vanavond wel wat, totdat ik iets vind, waar ik zoiets kan instellen.

Anders meld ik mij hier weer.

Groeten, Jan.

Prima Jan.

Met software bedoel ik het programma welke je gebruikt om de geluiden van je keyboard af te spelen. (Finale?)

Suc6

Hallo BikerBill,

Ik heb in ASIO4ALL de buffersize gehalveerd en zal morgen(ochtend) eens zien wat dat uithaalt.

Daarnaast is er ook nog een sectie met als naam: Latency compensation, de waarden zijn nu in- en out 32 Samples, moet ik daar iets veranderen?
Daaronder nog Options: Hardware buffer, Always resample 44,1 KHz<->48KHz (zegt me niks...) en Force WDM Driver to 16 bit (lijkt me niet een optie).

In Finale kun je god en z'n ouwe moer instellen en aanpassen, daar moet ik de manual eens op naslaan, want het is tien jaar geleden dat ik het programma dagelijks gebruikte.
Ik weet wel dat één verkeerd vinkje of selectie je hele set-up naar de gallemiezen kan helpen, dus ik moet alle wijzigingen in de instellingen opschrijven anders vind ik ze nooit weer terug...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hallo Jan,
Latency compensation (Vertraging verschil tussen ingang en uitgang) en de rest zou ik eerst niks aan veranderen.
Het is wel belangrijk dat je de aanpassingen (Buffersize van Asio4All) insteld in de software welke het gebruikt.
(Kans bestaat n.l. dat deze anders door de software wordt aangepast. bij het starten van dit software)
Dus even in Finale zoeken naar geluid instellingen daar Asio4All openen en buffersize aanpassen.

Suc6, Bill

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan