<input NAME="name": meegeven naar volgende pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukie

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Hallo javascripters,

Ik werk momenteel aan een website met php.
Ik heb hierin een formulier met wat textboxen en een input type="file". De naam van dit veld zou ik graag mee willen geven naar de volgende pagina. Net zoals ik de rest van het formulier met php ophaal.
Ik heb dus een veld:
<input type="file" name="foto">
Ik heb vernomen dat ik met javascipt dan "foto" op kan halen/ mee kan geven naar een volgende pagina.
Hoe doe ik dit? kan iemand mij daarmee helpen?

Mvg Luuk

Met javascript kun je eigenlijk niets met de foto.

Daar zul je een serverside-scripttaal voor moeten gebruiken. Wat je kunt doen, als je een afbeelding van de computer van de gebruiker wilt weergeven, is de source van een afbeelding gelijk stellen aan de waarde in het inputveld. Dat is echter niet echt aan te raden, aangezien de gebruiker dan vrijwel altijd eerst aan moet geven, dat die afbeelding geopend mag worden.

Als je het daadwerkelijke bestand mee wilt zenden, zul je een extra parameter aan je <form>-tag moeten meegeven. Namelijk:

HTML:
<form name="upload" method="post" action="process_upload.php" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="photo1" />
<input type="submit" name="submit" value="Upload!" />
</form>

In PHP kun je dan de
PHP:
$_FILES

superglobal gebruiken om handelingen uit te voeren op de afbeelding.

Maar dat gaat misschien al wel een beetje te diep in op het onderwerp.

Met javascript kun je eigenlijk niets met de foto.

Daar zul je een serverside-scripttaal voor moeten gebruiken. Wat je kunt doen, als je een afbeelding van de computer van de gebruiker wilt weergeven, is de source van een afbeelding gelijk stellen aan de waarde in het inputveld. Dat is echter niet echt aan te raden, aangezien de gebruiker dan vrijwel altijd eerst aan moet geven, dat die afbeelding geopend mag worden.

Als je het daadwerkelijke bestand mee wilt zenden, zul je een extra parameter aan je <form>-tag moeten meegeven. Namelijk:

HTML:
<form name="upload" method="post" action="process_upload.php" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="photo1" />
<input type="submit" name="submit" value="Upload!" />
</form>

In PHP kun je dan de
PHP:
$_FILES

superglobal gebruiken om handelingen uit te voeren op de afbeelding.

Maar dat gaat misschien al wel een beetje te diep in op het onderwerp.

Bedankt voor de reactie, maar volgens mij is dat niet echt het antwoord dat ik zoek. Ik wil namelijk de naam van dat invoerveld meesturen, en niet de inhoud van het invoerveld?

Je zou dan als method, "get" op kunnen geven, en met javascript de url daarna uit elkaar halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan