input type=file voorgedefinieerde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik heb gezien/gelezen dat bij input tag van het type file geen voorgedefinieerde waarde ingevoerd kan worden om reden van security. Het bij behorende text veld is read-only.
IS ER ECHT GEEN MOGELIJKHEID VOOR?

Als de gebruiker nu op de knop "browser" drukt komt hij standaard in de map desktop. Ik wil de gebruiker in een vaste de map op de server laten komen bv. \\Srvxxx\.

Alvast bedankt,

Nico

Helaas, niet mogelijk.

Sowieso niet echt veilig dat ze naar een server kunnen gaan via die file-browser. Dan moet je het haast wel lokaal draaien...

Maar dan nog is het raar dat je een bestand dat al op een server staat wilt uploaden naar de server...

Het is niet de applicatie server. maar op een andere server staan xml files die ik wil uploaden naar de applicatie. Bovendien is het een interne applicatie.

Is het dan nog vreemd? (ik bedoel deze vraag serieus en NIET cynish). En begrijp ik de opmerking van de The Devil niet maar dat ligt dan waarschijnlijk meer aan mij dan aan The Devil.

Is er een Alternatief? of kan ik de gebruikers alleen aanbieden dat ze maar iets vaker moeten klikken?

Alvast bedankt.

Nico

Nee, dat kan echt niet. Stel je even de dolle pret voor van figuren met foute bedoelingen als je al 'n naam kan invullen. Met 'n beetje misleiding, of door zo'n veld te verbergen achter iets anders, zou je dan met één of twee klikken 'n bestand uit iemand z'n computer kunnen ophalen.

Ik wil overigens niet een file naam in de "text" box. Het gaat erom dat de gebruiker niet hoeft te navigeren naar een bepaalde directory op een bepaalde server. Het is niet altijd dezelfde file die geupload moet worden!
Ik ondekte vanmiddag dat het onclick event wel afgaat. Is het ook niet mogelijk in het click event iets mee te geven (\\SRVxxx\xml) zodat (mits de rechten kloppen) de control gelijk naar een bepaalde directory navigeert? Hierbij ga ik nog steeds via de window control, en dus via de rechten van het OS, toch?.

Want als ik bv. in de textbox "\\SRVxxx\" invoer en druk vervolgens op de knop "Browse", kom ik ook in deze directory.

Nico

Misschien is CKFinder iets voor je.

Daarvoor heb je wel PHP, ASP of ColdFusion ondersteuning nodig.

Er is een gratis demo-versie verkrijgbaar welke alle functionaliteiten kent alleen voorzien is van een mededeling dat het om een demo-versie gaat.

Hallo,

Tha Devil. Bedankt. Wij werken met ASP. Ik heb het gedownload en ik ga het morgen bekijken.

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan