• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inputbox met keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hllo iedereen,

ik wil graag het volgende inbouwen in een code

er komt een inputbox voor de gebruiker.. nu als deze input die ze geven element is van een bepaalde set die ik wil definieren (bv; keuze= 1, 2 , 3) dan wil ik verder gaan met de macro.. nu dit voorbeeld lijkt simpel, mr ik ben bezig aan ee nvrij lange code, en dit zou nadien de aanpassing vn de code aanzienlijk vereenvoudigen in mijn ogen.. dus ik had graag het volgende gedaan, maar dit werkt niet:

Code:
sub test()
keuze = 1, 2 , 3
ans=inputbox("maak je keuze bla bla bla")
if answ = [COLOR="Red"]een element uit ?? [/COLOR]keuze then
vervolg code...

else
end if

hoe doe ik dit?

de reden voor dez cnstructie, dan hoef ik later enkel de eeste lijn aan te passen door een nieuwe keuze mogelijkheid toe te voegen..

Iets als dit?

de ";" gebruik ik ook in de zoek opdracht dit om te voorkomen dat als er 11 in de lijst staat en 1 niet maar er wordt 1 ingevoerd dan zal dit zonder gebruik van de ";" en 'OK' opleveren.... hierdoor moet de lijst dus starten en eindigen met een ';'

Code:
Sub test()
    lijst = ";1;2;3;4;"

answ = InputBox("Antwoord?")
    If InStr(lijst, ";" + answ + ";") > 0 Then
        MsgBox "je mag door!"
    Else
        MsgBox "Hier gaat het niet verder"
    End If

End Sub

Iets als dit?

de ";" gebruik ik ook in de zoek opdracht dit om te voorkomen dat als er 11 in de lijst staat en 1 niet maar er wordt 1 ingevoerd dan zal dit zonder gebruik van de ";" en 'OK' opleveren.... hierdoor moet de lijst dus starten en eindigen met een ';'

Code:
Sub test()
    lijst = ";1;2;3;4;"

MsgBox "je mag door!"
    Else
    End If

End Sub

top!! bedankt! ik kan nu toch bv een 2de sub maken (bv sub bepalenwaarde(a as variant)

en dan na de inputbox de sub bepalenwaarde aanroepen met answ als verwijzing?

dus

Code:
Sub test()
    lijst = ";1;2;3;4;"

call bepalenwaarde answ
    Else
    End If

End Sub

waarbij

sub bepalenwaarde(a as variant)

Laatst bewerkt:
of
Code:
Sub test()
    If InStr(";1;2;3;4;", ";" [COLOR="red"]&[/COLOR] InputBox("Antwoord?") [COLOR="Red"]&[/COLOR] ";") > 0 Then
        vervolg
    Else
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan