• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inschrijvingen sportdag managen met Excelblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet wel even het paswoord verwijderen uit het bestand.

Ondertussen is het mij al gelukt om een macro te maken om lijsten te filteren volgens verkeerde inschrijvingen en niet-ingeschreven leerlingen, die makkelijk printbaar zijn. Voor de printlijsten per activiteit, allemaal in een apart tabblad heb ik nog niet echt een pasklare oplossing gevonden.

Ik hoop dat jullie dus zeker nog wat tips kunnen geven...

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Vriendelijke groeten!

Alweer erg bedankt!

Ik ben zelf eens proberen aan de slag gaan.
Ik snap na veel proberen wat je formule betekent en heb het eens proberen toepassen op de 2e activiteit MTB. Daar kom ik nu in de problemen omdat het vakje dat aanduid hoeveel leerlingen er zijn, aangeduid staat met volzet. Ik heb dat voorlopig opgelost door ipv volzet toch het aantal argumenten te laten zien, maar dan is het niet meer zo duidelijk dat de groep volzet zit.

Met jouw formules kan ik de leerlingenlijst niet sorteren volgens klas, wat toch ook handig zou zijn moest dat mogelijk zijn.

De leerlingennummers moeten niet overgenomen worden zoals die van in de namenlijst, maar gewoon oplopend van 1 tot x.

De eerste 6 rijen zouden altijd dezelfde moeten zijn per aangemaakt tabblad, het is dus de hoofding van elke aanwezigheidslijst.
Nog een probleem waar ik op stuit, is dat sommige activiteiten aanwezigheidslijsten zal maken met meerdere pagina's, zoals bvb klimmen; Het zou handig zijn dat op de elke nieuwe pagina rij 6 herhaald wordt. Kan jij deze problemen oplossen?

In bijlage mijn probeersel.

Bekijk bijlage Inschrijvingen sportdag 18 mei 2015 - test (Automatisch opgeslagen).xlsx

Nog een probleem waar ik op stuit, is dat sommige activiteiten aanwezigheidslijsten zal maken met meerdere pagina's, zoals bvb klimmen; Het zou handig zijn dat op de elke nieuwe pagina rij 6 herhaald wordt. Kan jij deze problemen oplossen?
Ga naar pagina instellingen bovenaan het lint.
Klik op titels afdrukken.
Ga naar het tabblad blad en vul het gebied in: Rijen bovenaan elke pagina.
in uw geval zou ik opteren om $1:$6 in te vullen.

Waaw plongske, je bent een lifesaver!!! Ik denk dat ik nu alle functionaliteiten heb om perfect de sportdag te kunnen opvolgen!!!

Nen hele dikke merci!!!

Mag ik nog vragen waar en hoe je dit allemaal geleerd hebt, want mijn interesse is wel gewekt om vele zaken te laten automatiseren via Excel. Misschien moet ik er mij ook eens op toeleggen.

Ik werk het nu nog even uit voor alle activiteiten en als het helemaal af is, laat ik je het nog eens bekijken...

Nogmaals super veel dank, zonder jouw hulp was ik nergens geraakt!

Groetjes

Het is voor mij enkele jaren geleden begonnen(2009 denk ik) toen ik iemand belooft had om de uitslagen bij te houden.ik dacht dat het zeer gemakkelijk zou zijn,maar dat was het niet.
Met de hulp van de helpfuncties in Excel zelf ben ik tot een redelijk resultaat gekomen, maar zat toen nog met problemen om ieder jaar het programma aan te passen.
in 2013 was ik enkele maanden werkonbekwaam en had toen veel vrije tijd, tijdens het surfen ben ik toen op enkele forums terecht gekomen, waaronder deze. Ik was toen zelf zo goed geholpen waardoor ik mijn beperkte kennis ook wilde delen. Met dank aan al de forumleden zag ik dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
Kortom gezegd het is door zelfstudie en vooral het forum dat ik mijn kennis verzameld heb, waarvoor dank aan de forumgasten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan