Insert into query werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Beste Helpmij'ers,

Ik zit al de hele avond te stoeien met 1 dezelfde query... Weet iemand wat er fout is?
Dit is mijn code. Het gaat hier om de INSERT INTO query onderaan.

PHP:
<?php
session_start();
include 'db_connect.php';

if (isset($_SESSION['username'])){  // controleert of er een sessie is met een gebruikersnaam
$gebruikersnaam=$_SESSION['username'];  // maakt van de gebruikersnaam een variabele om mee te sturen naar db
}
else {
  echo "U bent niet meer ingelogd.";
}

$to = $_POST['to'];
$subject = $_POST['subject'];   // maakt variabelen van invoer van het formulier
$message = $_POST['message'];

mysql_query("
             INSERT INTO messages (To, From, Subject, Message) 
             VALUES ('".$to."', '".$gebruikersnaam."', '".$subject."', '".$message."'
             ") 
             or die(mysql_error());
?>

Dit is de foutcode die de browser weergeeft:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'To, From, Subject, Message) VALUES ('gebruiker2', 'gebruiker1', 'test onderwerp', 'te' at line 1

Ik heb al meerdere opties, die ik op internet heb gevonden, geprobeerd. Maar helaas...

Groetjes Milenko

Je bent de 'SET' vergeten in je query :)

probeer deze maar eens.

PHP:
("
             INSERT INTO messages SET (To, From, Subject, Message) 
             VALUES ('".$to."', '".$gebruikersnaam."', '".$subject."', '".$message."'
             ")

Dankjewel! Er moest inderdaad nog een SET tussen. Alleen werkt het nu nog steeds niet (dezelfde fout).

In de tabel wordt ook een Id en een Datum (Date) geplaatst. Ik heb het Id op auto increment staan en de datum staat op het type Datetime, moet ik deze ook nog in de query vermelden?

Nee auto increment word door het database verzorgd. Dit hoef je dus niet in de queru te posten...
He kunt de huidige datum in het database plaatsen automatisch met TIMESTAMP optie

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan