INSERT statement faal

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo allemaal,

ik probeer een record te dupliceren met een insert statement. Dit lukt maar het juiste record word niet geselcteerd, In plaats daarvan word het record uit mn subform geselecteerd.
Nou heb ik gezocht of er een where clause ingezet kan worden, maar volgens mij kan dit niet. (in een poging met "where [ID] = '" & me.fldID & "' aan te geven welk record acces moet hebben)

Hoe kan ik access duidelijk maken dat ik het record op mn scherm wil kopieren ?

Alvorens iemand het vraagd waarom ik een record wil kopieren; dit is om uit te kunnen zoeken door wie, wanneer en waarom een record werd verwijdert. Het is de bedoeling dat de tabel met deleted records zichzelf opschoont door records ouder dan een bepaalde datum definitief te verwijderen. Maar zover ben ik nog niet dus..

de code :

Code:
strSQL = "Insert into tblParkeerbeheer_log ([ID],[Datum],[sticker],[zone],[Kenteken],[merk],[naam],[letters],[Pnummer],[Afdeling],[firma],[Contract],[carpool],[vrije invoer],[Afgehandeld],[Vast nr],[mob nr]) Values('" & Me.fldID & "','" & Me.Datum & "','" & Me.Sticker & "','" & Me.[Keuzelijst met invoervak39] & "','" & Me.kenteken & "','" & Me.merk & "','" & Me.Naam & "','" & Me.letters & "','" & Me.Pnummer & "','" & Me.Afdeling & "','" & Me.Firma & "','" & Me.[Keuzelijst met invoervak37] & "','" & Me.[FrmCarpoolnummer] & "','" & Me.[FLDvrijeInvoer] & "','" & Me.[Keuzelijst met invoervak131] & "','" & Me.[Vast nr] & "','" & Me.[mob nr] & "')"

Alvast bedankt voor de input

Ik heb het zelf al opgelost door de doeltabel hetzelfde format te geven dan de brontabel en de gegevens te importeren met de volgende code :

Code:
strSQL = "Insert into tblParkeerbeheer_log select * from parkeerbeheer where [ID] = " & Forms![parkeerbeheer]![fldID].Value & ""

Vervolgens run ik nog een update SQL erachteraan om de gebruiker te identificeren welke het record verwijdert heeft. De gebruiker krijgt een pop-up en moet zijn/haar naam invullen.

Code:
strSQL = "Update tblParkeerbeheer_log set [VerwijdertDoor] = [geef uw naam op] Where [ID]= " & Forms![parkeerbeheer]![fldID].Value & ""

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan